EcmelAsaf oğlum 28 aylıktı ağustosta başladım. Benim ki biraz spontane ve kendi kendine oldu diyebilirim çünkü ben düşünmüyordum. Oğlum bir anda bez takmak istemedi. Başka da bi işaret yoktu.. Kelime desen yok.. Tuvaletinin farkında olup rahatsız olma yok.. Yani ben oğlumun hazır olduğunu düşünmüyordum.sadece 20 aylıktan itibaren tuvalet üzeri aparattan alıp ara sıra otutturuyordum öylesine..
Bezi takmak istemeyince ilkten geçiştirdim taktım. Ama gittim ilk fırsatta iç çamaşırı vs aldım.. 2. sefer de takmak istemeyince giydirdim kilodu ve öyle başladık 🥲
İlk günler farketmedi sürekli üzerine işedi. 2.gün biraz daha farkıba vardı ve çişini söyleye başladı 3.gün artık tutmaya ve tuvalete yetişmeye başladık 🙏🏼
Ve oğlum konuşmıyordu da anne baba diyordu bi tek. Popo (bobo) demeyi öğrettim ki tuvaleti gelince söylesin diye 😅
Halıları topladım ben 2 /3 hafta boyunca ve salonda 1 kova suyla bez bulundırdum çiş yaparsa sileyim hızlıca diye. Ve bir de maşrapa tuttum yakınlarda hep, çişi gelirse hemen yaptırdım tutmayı öğrenme aşamasında 😅
Eğer başlamayı düşünüyorsanız bebeğinizin yaşı uygun.. Eğer hazır olduğuna dair ufacık bir işaretiniz varsa çok da g2ciktirmeden alıştırın derim 🤗🍀🍀