alintugce34 Ülkemizde çok çoğaldı Allah her bebege yardım etsin elimizden geldiğince destek oluyoruz ama yetmiyor sorum şu ki hiç gidip devlet hastanesinde isteğe bağlı SMA testi yaptıran varmı yapılıyor mu artık korkar oldum o kadar çok çoğaldı kı
1annebelis alintugce34 yenidoğan bebeklerde artık siz isteseniz de istemesenizde sma testi yapılıyor doğduğu gibi hastanede alınan topuk kanından birde sağlık ocağından alınan topuk kanından sma testi yapılıyor eğer bebekte sma varda arıyorlar yoksa aramıyorlar 1 senedir bu uygulama var devlet bunu zorunlu hale getirdi o yüzden çoğaldı aslında çoğalmadı ancak erken öğrenmeye başlanıldı yani
Mercosey alintugce34 aile hekimliğinde kan verip taşıyıcı olup olmadığınıza baktırabilirsiniz. Zaten siz taşıyıcı değilseniz bebeğinizin sma olma ihtimali yoktur
Mercosey alintugce34 alintugce34 aile hekimliğinde kan verip taşıyıcı olup olmadığınıza baktırabilirsiniz. Zaten siz taşıyıcı değilseniz bebeğinizin sma olma ihtimali yoktur
Durukusunannesii alintugce34 Sma testi bebeklere değilde yeni evlencek çiftlere zorunlu artık bebeklere yapılıyormu orasını bilemem . Cnku ilk 6 ayda belli olmayabiliyor bu hastalık.
Betul-doruk0 1annebelis evet benim bebeğime de yaptılar Kasım da doğum yaptım bence yapmaları çok iyi
1annebelis Yani yeni doğum yapmış biriyseniz endişe etmeyin topuk kanından bakılmıştır bebeğinize daha erken öğrenilmesi tedavi için daha erken imkan demek bu açıdan iyi oldu her doğan bebeğe bakılması
1annebelis alintugce34 öylemi ben bunu test yaptırmayanlar için fiziksel olarak 6. Aydan sonra kendini belli ediyor diye düşünüyordum
Evaninanasi alintugce34 altıncı aydan sonra belirtileri çıkıyor ama belirtileri çıkmasa da testte hastalığı tespit edebiliyorlar zaten. Tek test yeterli yani. Ama anne veya baba sma taşıyıcılık testi yaptırabilir. İkinizden birinde bile yoksa çocuklarınız sma hastası olmaz zaten. Artık evlenmeden önce zorunlu oldu hatta ama biz kaçırdık tabi yine de aile hekiminize sorarsanız testi yapabilir
alintugce34 nibado sma hastalığı bildiğim kadarıyla 3 farklı hıcımde 0-6 6-12 12-18 aylar arasında olup tıp 1 tıp2 tıp3 diye ayrılır