Oğlum erken doğum 32 haftalık dünyaya geldi şuan 1 buçuk yaşında yeme içme sorunumuz yok herşeyi çigneyip yiyor son 1 buçuk aydır bazı nesneleri alıp çıplak zeminde çevirmeye çalışıyor yani oyuncak olur kumanda olur terliği bile çevirmeye çalışıyor ve orta parmağını işaret parmağına göre sıklıkla kullanıyor göz temasımız var ismine her zaman dönüp bakar ama kelimemiz yok sadece topa vurunca gool der al der bu kadar yeni yeni kelime çıkmarmaya çalışıyor sanırım şimdi son 1 haftadır da etrafında dönmeye başladı bilmiyorum gölgesini yansıyor halaya falan onu mu görüyor dönüyor anlamıyorum eşimle çok taktık kafaya randevu aldık dönen şeylere ilgisi var çamaşır makinesine deli olur dibinden ayrılmaz nesneleri vs orta parmağıyla çevirmeye çalışıyor sonra yakınlaşıp izlemeye çalışıyor yani olması gereken şeyler mi merak mı keşfediyor mu acaba beni çok dinler şunu şuraya diyince yapar gel diyince gelir sarılalım der sarılırız öp derim gelir öper acaba böyle birşey varsa ileride tetiklermi önceden önlem almak şart mı randevu aldık gerçi hepsini soracağız ama bunları yaşayan varmı aranızda yabancı görünce ağlar kucağımıza gelir çocukları çok sever hemen parka vs yanına gider dokunmaya Çalışır tv izlemiyor sadece yemekten yemeğe 5 dakika açıyorum o kadar oda yerinde durmadığı için yürüyor yani gelişimsel geri değil ama bazı hareketler soru işareti bırakıyor nesneyi ortak parmakla çevirmesi kendi etrafında dönme vs ne önerirsiniz randevunuzu aldık ama bu davranışları engellesersek ilgilisi daha çok çoğalacak biliyorum