[silindi] tavsiye değil ama yaptıklarımı anlatayım. 8 buçuk aylık bebeğim, 6 aylıkken ek gıdaya başladı. öncelikle bir mama sandalyesi aldım ve ilk günden itibaren ek gıdayı orada verdim. başlarda yoğurt, meyve suyu, çorba gibi şeyleri tadımlık tattırdım. alerjik olanlardan uzak durdum. ilk verdiklerim havuç, patates, kabak, armut, şeftali, kayısı bunlardı. başlarda püre, mama yapmaya çalıştım ama hiç istemedi bebeğim. tek tek gitmeyi tercih etti. şimdi her şeyi küçük parçalar halinde önüne koyuyorum mama sandalyesinde, alıp alıp yiyor. hala püre, mama, kaşıkla verilen şeyleri sevmiyor. bir yandan kendini beslemesini çok seviyorum çünkü aynı anda kahvaltı yapabiliyoruz, bir yandan da doyuyor mu acaba diyorum. geceleri uyumadan yulaflı meyveli falan kaşık mama vermek istiyorum ama bir savaş halinde oluyoruz ve vazgeçiyorum. o yüzden gece boyu emmeye devam. gündüz de çok sık emmek istiyor tabii hala. tam olarak ek gıdaya başlamadan 5. Ayda tadım döneminde meyve sebze emziğinin çok faydasını gördüm. sebzeleri buharda pişirme aparatında tencerede yapıyorum. püre vs. yapmadığım için işimi görüyor. bunların dışında da pek eşyaya ihtiyaç duymadık ek gıda sürecinde. Wee baby’nin silikon kaşığını almıştım, memnun kalmıştım ben, tercih edebilirsiniz.