ilayyyr bende aynı şeyi düşünüyodum..ilk 1 ay mama vermedim. Daha doğrusu hiç sütümün yetmediği aklıma gelmedi. Sabaha kadsr ağladığı olmuştu. 1.ay dolunca işe başlayacağımı düşünerek arada mama verir annem diye indirimdeyken SMA mama almıştım. Sonra yine bebeğim çok ağladı. Susturumadık bir türlü. Sonra mama vereyim bakalım ne olcak dedim. Verdim ve anında sustu ve uyuya kaldı. Meğer açmış çocuk :( Mamanın 3 haftada bitmesi gerektiğini bile bilmiyodum. Acemiydim. Çok akışkan biberonla vermiştim ilk baş. Sonra onu değiştirdik. Sana tavsiyem sütünü sağmaya devam et. Ne kadar çıktığına bakma. Emin ol bebek daha fazlasını memeden çekiyor. Sağınca sana az gibi gelebilir. Sağarken Beynine bebeğin süte ihtiyacı var diye sinyal gidiyor ve süt üretimi devam ediyor. Her bebekte olmuyor ama riske girmemek için bebeğin çok küçük meme reddi olmaması için sağdığın sütü yada mamayı kaşık, şırınga, kaşık biberonla ver. Zorlanmaya başlayınca philips avent lansinoh gibi markaların biberonlarını al. Çünkü onlar yavaş akıyor. Bebek hızlı bir şekilde doyarsa memenden gelen sütü emmek için çabalamaz. Böylece meme reddi olur. Birde gece sadece emzirirsen çok daha iyi olur. Gece mama verince çok kilo yapıyor. Bende ilk başlarsa sanki çocuğa uyuşturucu veriyomuşum gibi hissediyodum. Mamayı içip uyuyodu. Bizde Mama+meme ilerledik.Şu an 7 aylık oldu. 6. Aya girince mamayı kestim. Ek gıda ve meme ile ilerliyoruz.