Polannem yoğurt 38-42 derecede (ben genelde 38.5 derecede mayalıyorum) yoğurdu mayalayıp sararsın 5-6 saat bekletip dolaba kaldırırsın 1 gün de dolapta beklesin hazır olur. peynir 37 derecede (inekten ilk sağıldığı sıcaklık) mayalanır. Çiğ sütü al 37 dereceye kadar ısıt peynir mayasını koy iyice sar 1 saat bekle sonra aç kaşığın tersiyle kare kare kes bir saat de öyle beklemelisin (suyunu salması için) sonra bi tülbenti dört kat et süzgecin üstüne çok yavaş ve dikkatli bi şekilde peynirleri aktar 4-5 saat öyle süzülsün sonra iyice sıkıştır düzenle kapat üstüne bi taş koy sabaha kadar kalsın sonra çıkar kes tuzla bi gün de öyle dolapta beklesin suyunu iyice salsın sonra mis gibi yersin. Not: Sütü pişirip soğutup tekrar mayalama sıcaklığına getirip mayalarsan maya tutmaz direkt çiğ sütle mayala ya da pişirdikten sonra 37 dereceye insin ondan sonra mayala.