Turna-9 Polannem bence tamamen para tuzağı onun yerine 50 tlye gıda termometresi aldım sütümü de peynirimi de sıcaklığını ölçerek yapıyorum
Turna-9 Polannem yoğurt 38-42 derecede (ben genelde 38.5 derecede mayalıyorum) yoğurdu mayalayıp sararsın 5-6 saat bekletip dolaba kaldırırsın 1 gün de dolapta beklesin hazır olur. peynir 37 derecede (inekten ilk sağıldığı sıcaklık) mayalanır. Çiğ sütü al 37 dereceye kadar ısıt peynir mayasını koy iyice sar 1 saat bekle sonra aç kaşığın tersiyle kare kare kes bir saat de öyle beklemelisin (suyunu salması için) sonra bi tülbenti dört kat et süzgecin üstüne çok yavaş ve dikkatli bi şekilde peynirleri aktar 4-5 saat öyle süzülsün sonra iyice sıkıştır düzenle kapat üstüne bi taş koy sabaha kadar kalsın sonra çıkar kes tuzla bi gün de öyle dolapta beklesin suyunu iyice salsın sonra mis gibi yersin. Not: Sütü pişirip soğutup tekrar mayalama sıcaklığına getirip mayalarsan maya tutmaz direkt çiğ sütle mayala ya da pişirdikten sonra 37 dereceye insin ondan sonra mayala.
Elfvli Polannem weewell in makinesi var bende. Hic kullanmadım diyemem ama gerekli mi ? Hayir. Yarım kg lik kavanozlara mayaliyorum simdi. Hem acilmayanlar taze kalıyor. Makinenin de kavanozlarini kullanıyorum sadece.
Aryammomy Polannem kiwi marka kullanıyorum ek gıdaya geçiş döneminde çok kararsız kalmıştım gerçekten gerekli mi diye. Ama net olarak söyleyebilirim ki bebekli anneler için gerekli. Zaman o kadar kıymetli ki inanın o akşam uykusuna yatınca ancak duş alıyorum. Kızımla bütün gün ilgilenmek istiyorum çünkü. Yoğurt makinesinde ben günlük pastörize sütü alıyorum soğukken kaplara döküp mayalarını katıyorum kapağı kapatıyorum. Sabah kalktığımda mayalanmış oluyor bir gün dinlendiriyorum buzdolabında hazır. Yani çok pratik bir alet kim ne derse desin. Tam bebeğe göre kavanozları var açmadıkça taptaze kalıyor o konuda da çok memnunum. Açıkçası sen gereksiz diyenlere takılma sorduğuna göre gerekli😊
Polannem Aryammomy ek gıdaya başlayacağız ama yoğurt konusu gözümde büyüyor😀 peki bebişe günlük yapıp vermek gerekmiyo mu
Sedaliz Weewell al kafan rahat etsin derim , hiçbir fikrim yokken dedim garanti olsun malzeme israf olmasın ,ek gıdaya gecmeden 3 defa yaptım hepsi de çok güzel oldu