Kbrmd Arkadaşlar çocuğum üşüttü öksürüyor diye doktora gittik 4 aylık çocuğum Dolven ve augemntin verdi içeriğini okuyunca 6 aydan büyükler için yazıyor yinede veriliyor mu acaba ne yapmalıyım aynı durumu yaşayan var mı?
Gokce_anestezi Kbrmd Calpol verebilirsiniz.Ve ilerisi için aklınızda olsun calpol ve dolveni dönüşümlü vermeyin🌸
Hkshkshsk Kbrmd bebeğine hangisi iyi geli belli olmaz dolven kullandık oğlumda pek fayda vermedi ateşi devam etti calpol verdim ateşi dustu
Kbrmd Hkshkshsk Peki bu antibiyotik ilaçlar ilk kez vereceğim de kilo kaybı falan oluyor mu zayıflar mı bebeğim
Hkshkshsk Kbrmd yok kız hiç bir zarari yok ama ateşine dikkat et ateşi 38 gormeden verme çocuğun vücut direncini düşürüyor sonra alışkanlık oluyor böyle oluyor diye de ilacı vermeme durumunu yapma gerekiyorsa ver ben 1 haftdair veriyorum ateşi yükseliyor kanında iltihap var
Gokce_anestezi Aras_2323 Merhaba ben sağlıkçıyım açıkçası yıllarca acilde bu şekilde tavsiye etti doktorlar biz de o şekilde öneride bulunduk.Fakat yapılan son çalışmalarda toksik etkisi olduğu görülmüş ve ciddi etkiler o yüzden artık önermiyorlar.
Dlkggl42 Hastanede bı çocuk görmustuk hasta olduğu için Dr dolven yazmiş çocukta mide kanaması yapmış çocukta 7-8 yaşlarındaydı oğlum 6 aylık ilk baştan beri calpol kullanıyoruz
Kbrmd Dlkggl42 Ya öyle mi şimdi biz ilk başta bilmeden yarım kaşık verdik bir şey olmaz değil mi sonra okuyunca 6 aydan büyükler içini gördüm
Kuzucumm_ Gokce_anestezi geçen hafta cumartesi kızımı acile götürdük ateş yüzünden 39 du gittiğinizde bademcikler kızarmış dediler. Dolven calpol ve ilk defa gördüğüm bi antibiyotik verdiler. Dediğiniz gibi dönüşümlü verin denildi. 3 gün kullandık. Antibiyotik alerji yaptı vücudu kızardı hep şişlik gibi kestim. Hiç antibiyotik kullanma taraftarı değildim ama mlesef devlet hastanesi hep antibiyotik veriyor 🤦🏻♀️ 8 aylık bu arada sizin verdiğiniz bilgi içinde çok teşekkür ederim. 💕
Muhends_anne Gokce_anestezi Yazdıklarınızı okudum bişey sormak istiyorum toksit etkisinden dolayı 4 saat arayla calpol dolven verilmiyormu birçok çoçuk doktoru bu şekilde öneriyor. 13 aylık oğlum ateşlendi 39 a yükseldi bir gece hep calpol verdim öğlen hastaneye gittik idrar vs test yapılınca dolven verdi bu şekilde 4 saat arayla vermemiz gerektiğini söyledi doktor o şartlarda çok araştıramadım sizin yazdığınızı görünce sormak istedim ☺️
Kbrmd Kuzucumm_ bizde hiç antibiyotik kullanmak istemiyoruz daha küçücük bebeğimde ama başka türlü geçmez diye korktum daha kötü olur diyede
Gokce_anestezi Kuzucumm_ Rica ederim ne demek 🌸Açıkçası bizim ülkemizde bu konuda biraz sıkıntı var.Normalde antibiyotik verilmesi için boğaz kültürü alınmalı.Virüs kaynaklı mı bakteri kaynaklı mı çoğu kez bilmeden ilaç yazılıyor.Ama maalesef yazılınca da kullanıyor bir çok insan ve bazı durumlarda gerçekten kullanılması gerekiyor.
Kbrmd Hkshkshsk Ya tamamdır ama ateşi çok yüksek değil aslında ama boğazı çok kötü öksürüyor şimdi bir kere versem bir hafta düzenli vermemiz gerekmiyor mu antibiyotiği ancak o şekilde etki eder siz ateşi yükselince mi veriyorsunuz sadece
Kuzucumm_ Gokce_anestezi evet kesinlikle öyle hemen bi reçete antibiyotik normalde özele götürüyordum. Hafta sonu ve gece olduğu için doktorumuz yoktu mecbur devlete gittik. Bütün vücudunu ve vücudunun dengesini bozuyor bağırsakları gur gur büyük çişi ishal şeklinde herşeyi geçtim vücudu kızarıklık doldu ☹️