Geçen günkü postta çok talep eden olduğu için bu konudan muzdarip annelere yardımcı olur belki diye yazıyorum
Öncelikle kendinizi hazırlamanız gerekiyor ben daha öncesinde 13 aylıktı denedim kararlıyım sanıyordum ama o ağladıkça kararlı olamayıp emzirdim.
Bu sefer ben kendi kendime çocuğumu ağlatmıcam ama bu işi de çözücem diyerek yola çıktım. Gerekirse uyumayıp onunla sabaha kadar oturacağım ama yine de emzirerek uyutmucam dedim kendime söz verdim. Uyumadan önce karnının tok olduğuna emin oldum 30 40 dk öncesindende 2 memeyi de emzirdim. Eşim bi kaç gün salonda yattı biz oğlumla yatak odasında bizim yatağımızda. Pijama falan giydik babaya baybay oyuncaklara baybay deriz hep onu yaptık.
Eşim karşıydı ağlıyor kıyamıyorum dayanamam emzir idare et falan diyordu ben tükenmiştim mecbur ikna oldu ama ilk gece oda nerdeyse ağlayacaktı oğlumun ağlamasına
ilk gece 30 40 dk ağladı bende sakinleşmedi babasını istedi onda uyudu 1.5da uyandı 5e kadar uyumadı sabah 8de kalktı. Gündüz uykusunda çok zorlandım bu süreçte 2 ay olacak anca anca toparlıyor. Öğlen 3 gibi uyudu 5.30da kalktı geceye 10da uyudu.
Sonraki gün 04.00 de uyandı biraz ağladı renkli toplar izleyerek uyuyakaldı 15 20 dk sürdü sabah 8.30da uyandı.
gündüz 2.20 geçe uyudu 17.30da uyandı. Saat 22.30da uykuya daldı. Gece 5.30a kadar uyudu sonrasında uyandı 1 saate anca daldı geri ninni ve sallama ile uyutmaya çalıştım
Diğer gün 23.00da kitap okuma ve dandini ile uyutmaya çalıştım oyuncakları ile yatağın içinde oynadı kitaplarla da sonra yatağı biraz sallayıp dandini yapınca uyudu gece 1e doğru kalktı ağladı biraz sinirlendi çabaladım yine dandini ile durmayı başardı. Saat 4e doğru yine uyandı aç heralde diye düşündüm yada yatağında yatıyor rahat dönemiyor meme arıyor dandini ve yatağı sallama ile geri uyudu.
Diğerinde 22.30a kadar zor daldı sabah 6yı 20 geçe uyandı bidaha uyumadı. gündüz uykusuna geçerken hep meme istedi başka şeyler denedim uyutamadım.
Şimdi uyuturken neler yaptım, önce hep konuştum büyüdün artık uyurken meme yok, karanlıkta meme yok, şimdi emdin bu sondu memeler uyuyacak sabah emersin falan. Tabi anladığı için hemen ağlamaya başlayıp tişört çekiştirip durdu. Hayır dedim konuştuk sakin ol falan.
İlk yattık kitap okuduk baya bi mayıştı ama dalmadı sonra bende yattığım yerden kendim sallanarak yatağı sallıyordum hafif hafif sonra youtu.beda 1 saat kesintisiz dandini diye bi video var onu açtım ona biraz bakarken gözler gitmeye başladı ama uyumadı bi anda kalkıp meme aradı ağladı baya bi sürdü sonra baba diye ağladı babasına gitti ve onun kucağında sakinleşip saldı kendini tamamen tesadüf oldu çünkü bana biraz kızmış gibiydi. Bu bahsettiğim ilk gece uykusuna geçiş
Başka bir gün yine aynı şekilde denedim uyumadı kitaplar bitti yere attı geldi oyuncaklarla oynadı yatağın içinde onları bıraktı meme istedi yine konuştum aynı şekilde falan. Öncesinde biraz mayıştırmaya çalışıyorum hafif sallanarak konuşarak ağlayınca da mayışıyor saçlarını seviyorum vs. Sonra yatırdım onu göz hizasında bi yere edis arıyorum şarkısını sever onu açtım koydum bakarken dalıverdi. Başka bir gün izledikçe uyumadı omuzuma aldım karanlıkta dandini ile gezdirdim dalana kadar dalmadı mayıştı yatağa yatırdım saçını sevdim salladım hafif yatağı kendim dandini söyledim vs öyle bi 30 40 dk sürdü ilk zamanlar uykuya dalması.
Gece uyandığında da ağlama kriziyle ben sakinleştiremedim babası da sakinleştiremedi. İlk gece çok uzun süre oturduk oyun oynadık gündüz gibi hareket ettik resmen artık sona doğru iyice esniyordu gel uyuyalım falan dedim biraz mıkırdandı ama direnemedi daldı yatakta. Bazen uyandığı gibi dandiniyi açtım gece bakarak geri daldı. Benim oğlum hiç su içmiyor gece kalkınca sinirli oldu için ittiriyor bardağı. Ertesi gün daha uzun uyumaya başladı gün geçtikçe 10.30da uyuyup 4te 6da falan kalkmaya başladı sabah.
Özetle şöyle kararlı olup vermemek
Gerekirse hiç uyumamasını ve sizinde uyumamanızı bir süre göze almak
Çocuğunuzun o anki isteklerine göre hareket etmek o kalkıp odaya gitmek istiyor yada oyun oynamak istiyorsa hayır diyip illa uyutmaya çalışmamak
İlla uyutcam diye çabaladıkça hem çocuk daha fazla ağlayıp tepki gösteriyor hem size kızıyor hemde uyumuyor direniyor. Onu rahatlatarak süreci yönetmek lazım. gündüz kayınvalideme falan bıraktığımda resmen gel babaannem uyucaz diyormuş yatağa yatırıyormuş bizimki direnmeden uyuyormuş onunla ama bana mesela aşırı derecede meme çıldırması yaşatıyordu o yüzden asla cesaret edememiştim.
Yardım alabilirseniz yapabilirseler en azından 5 kalktıysa birinde 3 ünde onlar 2sinde siz yada baktınız uyumuyor oynasınlar oturup.
Ben öncesinde 1 2 saatte uyudum eşim oyun oynadı ilk başlamadan önce gece uyumazsam falan enerjim olsun diye kendimi hazırladım.
Gerçekten kararlı olunursa 1 2 gün zorluyor ama sonrasında bitiyor çocuklar çok akıllı o ağladıkça yanınızda biri çok ağladı ver falan derse duyuyor daha çok ağlıyor daha çok direniyor yada kıyamayıp 1 kere verdiğiniz an geçmiş olsun biliyor bunu ve asla alışıyor.
2 ay oldu gün geçtikçe uykusu uzadı sorun olmadı. Keşke daha önce başarabilseydim 40 dkda bi 1 saatte bi uyanmalarımı düşündükçe üzülüyorum.
Not: video izletiyorum ve gece beslemiyorum diye eleştirecek olanlar olursa zahmet edip yazmasınlar içlerinden konuşsunlar sevgiler.