Ayzareyhann notropeni 3 duruma bagli olarak dusuk olabilir mis.
1 demir eksikligi
2 kotu hastalik( ki bu olsa agizda yaralar surekli hastalik ishal vs giibi durumlarda ztn bu anlasilir bisey olur)
3 siklik notropeni denen sey ( notropeni orani bi yuksek bi dusuk cikmasi)
Kisaca Bize dr boyle acikladi.
Birde turan hoca sey demisti 3 yada 5 yasindan sora duzeledebilir kendiliginden.
Mutlaka degerleri yukseltip de kontrol ediliyor. Cunku dr bize demisti demir yuzunden dusebilir demiri yukselttik ama hala dusuk.. demek demir oraniniza bagli degil.. yani kesinlikle birde demiri yukseltip bakmalari gerekir.. neden bakmadilar sasirdim. Hatta bizi demir yukselince deger yukselmeyince hematoloji immunolojiye gonderdi. 2 bolum doktorlari da bu sekilde acikladi
Ferritin oraniniz kac peki?
Biz ferrozinc kullandik 1aya yakin baya bi yukseldi direk etki ediyor