minikurabiyeninannesi prematüre bebek annesi değilim ama bilgim ve gözlemlerimle şunu söyleyebilirim “geç” demek zamanını geçirmek demek ve bu çok yaygın bir şey degil. zamanında doğsalar da bebekler çok genis bir zaman aralığında bir şeyleri yapıyorlar. Oturması konuşması yürümesi ha deyince olmuyor, bir aşı takvimi gibi değil. Mesela 10 aylık yürüyen bebek de var 18 aylık yürüyen bebek de. Ve bu ikisi de normal geç falan değil. Bu her şey için geçerli.
Ek gıda için çok erken bebekler oral dönemlerinde oldukları için her şeyi ağızlarına almak isterler. Bu da onları yiyeceklere hevesli gösterir. 5,5 aylık bir bebek bile olsa tadimlar için 6 ayı doldurmayı beklemeli.