Sumery ilk yapmada markette satılan hazır süzme peynirlerden aldım. sütü kaynatıyorum sonra yoğurt mayalayacak gibi soğutuyorum. parmağımı içinde tutup 6 ya kadar sayabiliyorsam tamamdır :) süzme peynirden küçük bir kareyi sütle ezip ısıttığım 1 kilo sütün içine karıştırıyorum ve kavanozun kapağını kapatıyorum. fırını 100 derecede 6 dakika ısıtıp kapatıyorum. mayaladığım sütü sofra bezine sararak fırına yerleştiriyorum öyle 6 saat bekliyor. sonra alıp sofra bezinden çıkarıp buzdolabına koyuyorum. öyle de en az 6 saat duruyor. benim küçük bir tülbentten kesem var. ona döküp süzülmesini bekliyorum. gerçekten çok lezzetli oluyor. sonraki mayalamalarda mayayı hep kendi yaptığım labne olarak kullandım. bu tarif “Bu Çocuk Aç” kitabındaki tarif. resim eklemeyi bilseydim direk tarifi atardım. bol 6 lı bir tarif :)