Ben kızıma eğer ona vuran olursa yükse sesle “bana vuramazsın, hayır” diye bağırmasını söylüyorum. Böylece hem karşı taraf biraz siner, hem de yetişkinler duyup yanlarına gelir. Ya da hemen öğretmenine gidip söylemesini. Bu gibi durumların daha çok bahçede olduğunu gözlemledim. Sınıf ortamında öğretmenin yanında pek yapmıyorlar ama bahçede başlarında 1-2 gözetmenin olduğu durumlarda, tabiki öğretmen herkesi her saniye izleyemiyor, kaşla göz arasında vurma- ittirme olayları yaşanıyor.
Bir de “kendini savunma” diye bir şey biz yetişkinlerde bile var. Dolayısıyla en azından sesini yükseltmesini ve dik durmasını söylüyorum.