GizemAliKaran Kizlar oğlum 13 aylık bugün ve hala konuşmuyor bağırıyor istediklerini ağlayarak ve fiziksel olarak ifade ediyor ama anne baba gel git gibi hiçbir şey demiyor keyfi isterse ya da bilinç dışı galiba arada anne baba dede diyor ve aşırı hareketli bir bebek TV izletmiyorum doktor bol bol konuş ama bence tembel ve şımarık dedi size nasıl derdini anlatacağını bulmuş dedi haklı aslında istediğini yapmayınca ağlar ve ısırır bizi bağırır sizin bebekleriniz ne zaman konuştu acaba normal bir durum gibi geldi bana ama eşim otizimden şüphe ediyor konuşmama ve hareketlilik dışında bir şeyi yok otizim belirtisi doktor da otizim olmaz büyük ihtimalle dedi ama erkekleri bilirsiniz🙄
LadyGugu GizemAliKaran Her bebek o aylarda konuşacak diye bir şey yok. Oğlum ilk bilinçli kelimelerini 15 aylıkken söyledi. Otizm sadece konuşamama değildir, ciddi takıntılar, sosyalleşme sorunları, komut almama gibi çok daha ağır semptomları olan genetik bir rahatsızlıktır.
Elays_ GizemAliKaran 2,5 yasinda hala konusmuyor, toplasaniz 20 kelime anca 30 aya kadar normal demsti doktor
elizabeth GizemAliKaran benim kızım da o aylarda cümle kurmuyodu anne-baba o kadar. Bana da normal gibi geldi ama uzman değilim tabii ki.
Esoca38 GizemAliKaran 14.5 aylık aynı durumda benim oğlum da. Dede baba bazende anne diyor sürekli ama bilinçli dediğini düşünmüyorum. Sürekli babildaniyor ağzının içinde laf dolu sanki ama asla konuşmuyor. İnşallah biran önce konuşmaya başlar bend endişeliyim doğrusu
Kerem_mom Benim bebeğim 14 buçuk aylık ve konuşmuyor henüz . Baba, bazen anni der, mama , meme diyor. Bence normal şuan yavaş yavaş öğrenecek
GizemAliKaran LadyGugu yok bunlar şükürler olsun bencede öyle ama işte eşim sürekli acaba mi diye diye benide kuşkucu biri yaptı
A2B4 Esoca38 benimkide şuan 14 aylık aynen babildiyor bu kelimelerin aynısını duzeldimi ne zaman duzeldi
Esoca38 Kuzucukumsu merhaba kusura bakmayın yeni gördüm pek giremiyorum. 1.5 yaşında pedegogla görüştürdüm. Onada banada testler yaptılar. Oyun alanında gözlemlediler vs. İfade etme dilinde zayıflık olduğu söylendi. Anlıyor ama konuşmuyor. Sıfır ekran ve bolca akranlarıyla görüştürün dediler. Oğlum şuan 29 aylık oldu. O günden beridir büyük küçük demeden sürekli çocuklar ile görüştürmeye çalıştım arkadaşlarıma gittim veya ben davet ettim evdede bolca konuştuk kitaplar okuduk. Ekran sıfıra inmedi malesef baktığı oluyor illaki. Ama şuan ikili kelimeler kurabiliyor. Anne gel git otur. Dede anneanne muyat dede. Renkleri dili döndüğünce söylüyor işte heşiiil şarıı uyuncuu gibi. Söylemeyemediği kelimelerin de ilk hecelerini söyleyebiliyor. Domates demiyor ama domm diyor mesela. Doktor da zorlamayın illaki konuşur her çocuk aynı değildir biraz da üstüne düşmeyin demişti zaten. Kafamıza çok takmadan bu zamana geldik. Ha yaşıtlarına bakacak olursak hala çok geride. Normal konuşması gerekiyor şuanda ama napayım kısmet :))
Svgcarim Kuzucukumsu evet hatta bir ara söylediği kelimeleri unuttu aylarca söylemedi çok şükür şimdi iyi gibi bu ay kontrolümüz var doktora da soracam yaşına göre nasıl diye.
feyzas GizemAliKaran 10 aylık eliyle gel diyor , geldi diyor, baba (sadece babasını görünce diyor) mama , meme. Bazen anne de der gibi oluyor ama emin değilim. Ama demese de garipsemezdim sanırım. Aynı şekil çok haraketli daha şimdiden tırmanmadığı yer yok 🥲