Esram78
Derecesine bağlı, bizimki ilk seviyeydi. Uç kısımda sorun vardı. 40 günlükken anladık, özel hastaneler 6 aylıktan sonra yapabileceğini, devlet hastaneleri ise 1 yaş sonrasını önerdi.
Fiyatlar 10.000/20.000+ olarak değişiyor. Daha uygunu da vardır belki, biz denk gelmedik.
Devlet hastanelerinin tecrübesine güvenerek tercihimizi devlet doktorlarından yana kullandık.
Sami Ulus Hastanesinde Ayşe Karaman’ı çok önermişlerdi. 1 yaşına yakın randevu için gittik ancak ameliyathanelerin kapalı olduğunu söyledikleri için, Ankara Şehir Hastanesine yöneldik. 1 yaş 21 günlüktü.
Son olduğu aşının üzerinden 21 gün geçmesi gerekiyor. Anestezi alacağı için, hastanenizin prosedürü farklı olabilir.
İlk gün kan alındı ve yattık, gece belli bir saatten sonra emzirmemem, belli bir saatten sonra da su ve gıda vermemem söylendi.
Sabah erken saatlerde ameliyathane bekleme salonuna gittik. Soyup giydirdim, içeri teslim ettim ve çıktım. Ameliyat 2 saat 40 dakika sürdü, derecesine yoğunluğa bağlı olarak değişebilir. Süreyi baz almayın.
Çıktığında seslendiler, içeri girdiğimde ayılma odasındaydı. En zorlayıcı süreç orada başladı, narkozdan ayılması 2 saat sürdü, 12 saat süreç açlık 2 saat ameliyat 2 saat ayılma derken açlıkta eşlik etti ağlamasına. Ellerini ve ayaklarını sünger tarzı bir ürünle yatağa bağladılar, sondayı çekmemesi için.
İlk gün sakinleştirici verildi. Yattığı yerde emzirdim, sevdiği şeyleri yedirdim, normal yemekleri yediği için hastanenin yemeklerini de yediriyordum. Kraker verdim, oyuncaklarının çoğunu götürdüm. Yerinden hareket etmemesi gerek en önemlisi sondaya hiç dokunmaması gerek. Damar yolu açıktı, antibiyotik veriliyordu.
3 gün kaldık bu şekilde. Oyalamak çok zor oluyordu, yerinden kalkmadığı için ekstra hırçınlaşmıştı. Son gün bandajı ve sondayı çıkardılar. İlk çişini yaparken video çekmem istendi. Videoyu çektik, 10 gün sonra kontrole gelmemiz kaydıyla antibiyotik merhem reçete edilerek taburcu olduk. Ameliyat sonrası ilk 1 hafta çok fazla yere düşmemesine dikkat ettim. 1 hafta kadar yattığı için yürümekte zorlandı, çabuk toparladı. Fazla hassastı, ilk 2 gün çişini her yapmasında ağladı. 3.gün her şey yoluna girdi ve banyosunu yaptırdım.
Biraz zorlayıcı ama çabucak geçen bir süreç.
Süreler ve tedaviler doktorunuza hastanenize ve bebeğinize göre farklılık gösterebilir. Sünnette aradan çıkmış oluyor. Kuzunuza sağlıklı bir ömür dilerim💕