bulut22_ yaşına girdiğinde attığı objelere atta, topa paa, düştüğünde took , anne diyordu . 15-16 aydan sonra baba dede nene meme mama demeye başladı. 19-20 de biraz daha 2-3 heceli kelimeleri benzetiyor. Şeker yerine şeşer gibi. Ama iki kelimeli cümle kurmadı. Yani ben takmıyorum gerçekten sağlığı yerinde olsun. Konuşmak zamanla olur. Önemli olan komut alması anlaşmak, derdini anlatmaya çalışması.. her bebeğin karakteri farklı oluyor. Mesela dişlerini de çok geç çıkardı 15-16 aylarda. Ama çok erken yürüdü , yerde hiç dönmedi vs bende düşünüyordum. Ama nasıl olsa zamanla yapacak. Gerçekten hiç düşünmeyin sevildiğini bilmek oynamak mutlu etmek daha önemli..