112233445566 Merhaba güzel anneler Sırf bu postu açmak için yeni üye oldum burdaki otizim postlarıni inceledim ilk bebeğim olduğu için bilmiyorum şimdi bebeğimin tüm iyi ve kötü ozelliklerini paylaşacağım lütfen kırmadan bilenler yardımcı olabilirler mi şimdi oğlum 21aylik Adına bakar yabanciyada bakar Göz teması herkesle var Kelimeleri var Çocuklarla ilgili Tüm taklitleri yapar Komut alır Yabancılama var Dışarda alıp başını gitmez hep dönüp bizi kontrol eder Dışarda uçak felan görünce gösterir İşaret ediyor İşaret ettiğim yere bakıyor Tüm nesnelerin eşyaların adını bilir Vücudunun heryerini bilir gösterir Yabancılarla iletişimi var Yanlız kalmaz bizi oyuna davet eder Kalabalıktan korkmaz Başkalarından da komut alır Eve çocuk gelince onlarıda odasına çağırır Uykusu güzel Yemesi güzel taneli yiyor Dokunsal hassasiyeti yok herşeye eller Kıyafet takıntısı felan yok Sar makarayi karpuz adam gibi dansları yapıyor Hayali oyun kısa surelide olsa yapıyor Fakat bunların yanında💣 💣Bazen etrafında dönüyor 💣Parmak ucu yürüme olmusdu şu sıra yapmıyor 💣Heycanlaninca bazen kollarini aşağı yukarı hareket ettirir 💣cenga tahtalarini bazen kule gibi bazen domino gibi diziyor (başka bişey dizmiyor) 💣Dün ilk defa market arabasında giderken taşlı yolda çok ses oldu tek kulagini parmağıyla tıkar gibi yaptı 💣Tekerleri seviyor bazen çeviriyor (çamaşır makinesi izlemiyor ) 💣bazen kendini titretir gibi yapıyor Şimdi buradaki otizim postlarıni baktığımda bazı tanı almış annelere belirtileri sorduklarında dönüyor parmak ucu yürüyor teker ceviriyordu diyenler olmuş yanında brlirti olarak başka bişey yazmamışlar evet bazısı daha fazla belirtidende bahsetmiş ama kimide sadece bunları yazmış yani bunlar tanı almak için yeterlimi ilk çocuğum olduğu icin başka çocuklar bunları yapıyor mu bilmiyorum ne olur bilenler yardımcı olabilirler mi
kubra2608 112233445566 bana normal geldi bebeğiniz ,otizm olan çocuk adına bakmaz komut almaz ve pek anlamlı kelimesi olmuyor diye biliyorum
gunesbulutmom319 112233445566 bence de gayet normal çocuğunuz gelişim olarak kendinizi düşünerek yormayın
Senorita 112233445566 Adına bakar yabanciyada bakar Göz teması herkesle var Kelimeleri var Çocuklarla ilgili Tüm taklitleri yapar 112233445566 İşaret ediyor İşaret ettiğim yere bakıyor Tüm nesnelerin eşyaların adını bilir Bunlar var zaten en temel otizim belirtileri bunların olmaması. Yolsa etrafına dönüyor ,1 kere kulak tıkadı diye içinize kuşku düşmesin
112233445566 Senorita çok sağolun Allah razı olsun bende öyle biliyorum ama burda gördüm belirti neydi diye soranlara etrafında dönme teker çevirme diye yazanlar olunca sadece bunlarda yetiyor mu diye düşündüm
Ymnmhr Senorita benim oğlumda göz teması nadir olmak üzere bunların hiçbiri yok 21aylık kelime de yok denecek kadar sayılı otizm mi yoksa 😔
-erCansu- 112233445566 3 tane otızmlı tanıdıgım var hiç biriyle alakası yok bu anlattıklarının uyaran eksikliği tanısı almış bi arkdsm var onunkiyle bile alakası yok canm kafana takıcak şey arıyosn galıba :)
112233445566 -erCansu- aslında bu konu hakkinda hiç bı bilgim yoktu teker çevirme etrafında dönme diye araştırınca malum otizim çıkıyor ilk çocuğum başka çocuklar yapiyormu bilmediğim için endişe ettim
Senorita 112233445566 kafaya takmayın benim kızım bir doktordan otizim tanısı aldı diğer doktor hayır uyaran eksikliği dedi. Şuan farklı doktor arıyoruz. İsime ben babası çağırınca bakar, göz teması var, komut çok çok az alıyor, taklit var, işaret etmiyor
Cansuaysima 112233445566 yakın arkadaşımın yeğeni otistik ondan az çok biliyorum bence çocuğunuz otistik değil bunları çoğu çocuk yapıyor
112233445566 Cansuaysima evet aslında merak ettiğim buydu başka çocuklar yapiyormu diye parkta felan yaşıtı bebekler görüyorum ama tanımadığım için soramiyorum
112233445566 Serapyildirim19 psikiyatri değil ama çocuk doktorumuza sordum öyle bi bulgu görmedim dedi ama çocuk doktorları anlamayabiliyor diyorlar
Elife05 112233445566 cocunu rahat bırak lutfen.bukadar elhamlı olmaya hıc gerek yok.bı cocuk doktoru elbette anlar.sakınles ve lutfen kasma rahat ol.yazdıkların cok normal.
-erCansu- 112233445566 evet makınede izliyodu tekerlekte çevırıyodu 4 yasında hala bişileri üst üste diziyo bişeyler yapıyo çpk şükür başka bi durum yok endişelenme
Bebegim_28 112233445566 otizmin bi çok özelliği vardır kimisinin dönen şeylere ilgisi olur kimisinin el çırpma hareketi olur vs vs.. Ama en büyük özelliği göz teması kurmaz. İsmine 10 defa 20 defa da bi defa bakar yada hiç bakmaz. Ve komut almaz.. Bunlar yoksa içiniz rahat olsun☺️ parmak ucunda yürümek benim kızımda da vardı hala bazen öyle yürür (27 aylık) özel eğitim öğretmeniyim 🥰
Birbebekkkbircicek Bebegim_28 merhaba belim oğlum 19 aylık ve göz teması işaret etmesi herşeyi var normal , lakin kelimesi 4-5 tane sizce bi problem mi
Karaaslan2 Bebegim_28 ptizimli cocuk by by yaparmi veya al ver yaparmi neleri yapmaz yani bunlari uapabiliuorlarmi