Masallardiyarindangeldi kim ne yazdı okumadım ama geç kınuşmak geç öğrenmek demek değildir bi kaç örnek vermek istiyorum ve annemin dedemin ananemin söylemlerine göre dayım 4 yasına kadar konuşmamış her şeye kafa sallayarak cevao vermiş dr gitmişler o zamanlarda ankara istanbul falan ama kimse dert bulamamış en sonunda dr demiş ki bu tembel, 4 yasında bı konuşmaya başlamış hala susmuyor sağ olsun… En yakın örnek, komşumuzun oğlu 3 yasına girdi ocakta, asla konuşmuyordu her şeyi algılıyor ama konuşma yoktu, evet/ hayır bile yoktu, cocugu eylül ayından beri hafta da 3 gün olacak şekilde 2 saat oyun grubuna kaydettordıler gayet açılmış, renkleri bile öğrenmiş, müziğe tepki veriyor, annesi çok ilgilenmeyip, ekrana maruz bırakıyordu, cocukla oynamıyordu o yuzden konuşamamış çocuk, kitap okumanız, hikaye anlatmanız, oyunlar kurmanız lazım bolca… Geçmiş olsun kendinizi korkutmayın