Alminazli bakın benim kızımda bir dönem aşırı cimri olmuştu asla oyuncağını bir şeyini başkasıyla paylaşmıyordu. Bazen benimle bile. Hatta bende çok mahcup olduğum ya da başka çocuğa üzüldüğüm oldu. Birisi elinden zorla çekerse eyvahlar olsun ağla ağla içi çıkardı. Bir de başkasının oyuncağını asla almazdı istemezdi. Tam da sizin aylara yakın bir zamandı 2bucuk yaşa doğruydu. Ben instagramdan bir çocuk psikoloğuna sormuştum dediki oyuncaklarını veya kendi eşyalarını paylaşmak zorunda değil eğer vermek istemiyorsa karşıdaki çocuğa kızım seninle oyuncağını paylaşmak istemiyor de demişti ya da kendisinin söylemesini öğret demişti. Çocuğunuza saygı duyarak onu doğruya yönlendirbilirsiniz demişti. Hatta şöylr bir örnekte vermişti birisi sizin telefonunuzu ya da montunuzu bişeyinizi istese siz vermek istermisiniz o size ait isterseniz verirsiniz demişti. Çocuklar içinde kendilerine ait şeyleri aşırı benimseme oluyor , ben merkezci dönem karşısındaki çocuğun ne hissettiğini bilemezki daha bebek. Zamanla öğreniyor ama. Bizimki çok kısa sürmüştü 2 3ay falandı, sonra tekrar paylaşmaya başladı. Bu arada ben şöyle yaptım bir çocuk oyuncağını istediğinde kızıma sorıyordum o her defasında vermiycem diyordu ama ben hep soruyordum, karşıdaki çocuğadq kızım oyuncağını vermek istemiyor diyordum. Sonra ordan gittiğimizde ya da oyunlarımızın içine paylaşmak güzeldir diyerek konuşmalar hikayeler uyduruyordum. Asla zorla elindeki ona ait bir şeyi başkasına vermeyin ısrar etmeyin.