elcn4139 Kızım 20 aylık 15 kelimesi var herkes geç konuscak diyor. Bıcır bıcır sürekli japonca şeyler söylüyor ama anlamı yok . Kıtaplar okuyorum dikkat kitapları aldım resimleri gösterip isim söylüyorum ama yok cok komusmuyor:( neler yapabilirim başka konusmasını ilerletmek için
tatlibiranneo elcn4139 benim oğlumda öyle 20 aylık dediğiniz gibi Japonca gibi konuşuyor çok komik 😀 bizimkinin de 20 kelimesi var ama ben çok takılmıyorum herşeyi zamanı gelince kendi isteğiyle yapacak sadece kelimeleri öğretiyorum ikili cümleleri öğretmeye çalışıyorum ama çok sık değil
Aylaayla elcn4139 bizim oğlan 24 aylık onunda 15 20 kelimesi var çok takıomayın herşeyi hafızaya alıyorlar aonra birden açılıyorlar dört yaştan aonra konuşmazsa aıkıntı var demektir
lceLady elcn4139 bizde 20 aylıgız aynı. Anlamsızca bişeyler söylüyor anlıyormus gibi yapıyorum konusuyorum:)) Anlamlı soyledıgı seylerde var tabi bazen ikili kelime konusuyor ama genelde anlamsız
benaslindayohum elcn4139 20 ay 17 günlük kızım, anlamlı kelimelerini hiç saymadım suya gu diyordu şu ya döndü, kitapların etkisi çok oluyor bence devam edin okumaya onların hafızasına kodlanıyor, kızıma hadi artık sen oku dediğimde japonca okuyor çok komik oluyo 🤭 varsa kartlardan gösterebilirsiniz yada şarkı söyleyin 🤗
Kubrailkan Yansıma sözcükler seti var o konuşmaya faydalı diye duymuştum. Bir de zaten kitap okuyormussunuz konuşuyormussunuz en faydalilari bunlar 🥰 çevre asla susmaz boşverin 🥰🥰
Pinos06 @elcn4139 Benim de oğlum 20 aylık Japonca Arapça karışımı bişeyler söylüyor sadece kafaya takıyorum bu aralar ne zaman çözülecek diye ama bakalım bekliyoruz
Emi91 Gayet iyi bence.. benim oglumda simdi tam hatirlamiyorum ama 20 aylikken ya biraz daha fazla yada ayni kelime sayisi vardi.. simdi 24 aylik herseyi söylemeye calisiyor arada yine evet anlamadigim dildende konusuyor 😃 ama baya arti kelime sayisi bide herseyi tekrar ediyor/etmeye calisiyor..
Poyrazannesi12_ elcn4139 zamana brk bnce benim oğlumda 19 aylik çok nadir anlamlı Bi kelime ağzından çıkar dediğin gibi Çince konuşur bizimle anlamyrz zaten😁😁
huzunkovankusu elcn4139 Yani normal şu an için merak etmeyin. Okumaya konuşmaya devam edin bi yerden sonra onlar da başlıyor.
Mutluefe elcn4139 kesinlikle zamana bırakın bundan iki uc ay önce dert edinirdim ay konuşmayacak falan diye zorla söylüyordu bir şeyleri şu an 23 Aylık bir anda bir başladı konuşmaya maşallah cümle kuruyor Anne kapı aç Baba şarkı söyle gibi.. Tüm ne yaptıysam meyvelerini topluyoruz çok kitap okudum her şeyi anlattım söyledim
ireembassturk-98 elcn4139 benim oğlum 19 aylık sadece 4-5 kelimesi var :) gerçekten benimki asıl geç konusucak cocuk doktorımızda gördü sorun yok zamanla düzelir konusur dedi ama ah keşke 15-20 kelime dese diyorum bende😀
Derinsu34 elcn4139 ses kartları var canım onlardan alabilirsin. Birde birşey verirken sürekli isimlerini söyle. Basit tekerlemeler çok iyi geliyormuş. Kitap okumak çok iyi geliyor ama öncelikle kitaptaki resimleri basitleştirerek en yalın şekilde kendimiz anlatabiliriz. Bu arada bu yazdıklarımızı çoçuk gelişimcimiz söyledi. Bizde elimizden geldiği kadar yapıyoruz. 😊🌷
yaprak_34 elcn4139 benim kızım da 20 aylık. Anne,baba,dede,hala,abi,teyze ,gel,mama,at,kıl,havuk (havuç),yok,ne kelimeleri bunlar. Çok az da ikili kelimesi var . Anne gel Anne aç Anne mama Anne at.Gibi 🤷♀️