renginkayaa Bı yerde okumustum oyle ıcıme suphe dustu oglım bugun parmaklarına bakıp ıncelıyo, ama ce ee oynuyoruz, alkış yaoıyo bize gulumsuyo , 7 aylık
EliffAyazzz renginkayaa bebeklerin parmaklarına bakıp, ellerine bakıp onları incelemesi cok normal bir durum bu aylarda özellikle onlarıı tanıyor ve keşfediyor
Pelopelo renginkayaa bahsettikleriniz gayet normal durumlar. Size gülümsüyor, tepki veriyor mu? Bu önemli. Otizm için doktorumuzun tavsiyesi, iki sene ekran yok, tekrarlayan oyuncak ve müzikler yok, mıncırarak güldürerek sevin iletişim kurmasına dikkat edin.
Lily_potter renginkayaa Benim bebeğimde 8 aylık oda aynısını yapıyor ellerini parmaklarını inceliyor gayet normal yani çocuk keşfediyor herşeyi daha yeni. Annesi senin bebeğin ne güzel alkış bile yapıyormuş sadece ellerini inceliyor diye otizm düşünülemez ki
Muzu_bicakla_soyan_kadin Pelopelo otizm doğuştandır. Doktorunuz onları gelişimi için söylemiştir bence otizm için değildir
Pelopelo Muzu_bicakla_soyan_kadin Otizm doğuştan elbette ama 12000de birden 50de 1e düşen bir bozukluktan bahsediyoruz. Dolayısıyla bahsettiğim bu uyaranlar (ekran, tekrarlayan müzik ve oyuncak) otizm belirtileriyle aynı belirtilere sebep oluyor. Daha hafif durumlarda da maalesef DEHB belirtileri görüyoruz. Hanımefendinin durumu için söylemedim, ellerini keşfetme son derece normal. Sınıflarda günden güne artan otizm ve DEHB yi tartışırken bunları özellikle vurguladı.
Pelopelo Mdorukkk Merhaba, örneğin sürekli izlediği bir dönence, tuşuna bastığında dakikalarca aynı hareketi yapan bir oyuncak, saatlerce dinlediği bir müzik, bunların hepsi tekrar odaklı aktiviteler.
Mdorukkk Pelopelo anladım bende yeni oyun halısı aldım piyanolu ayağını bastıkça piyano tuşundan ses geliyor o yüzden sormuştum 🤗
Pelopelo Mdorukkk Tabii, biz de kullandık. Bebekler ufak tekrarları severler, bahsettiğim şey kendinin pasif durumda olduğu, zihnini ve yaratıcılığını kullanmadan izlediği şeylerin yol açma ihtimali olan bozukluklar. Neşeyle büyüsün 😊