Elvincicegim Merhaba, bebeğim 37+6 da 2.900 ağırlığında doğdu. 5. Gün kontrolünde 2600 oldu. 15. Gün kontrolünde 2.900 ile doğum kilosuna geldi. Gün 3.250 oldu. İlk iki kontrolde farklı doktorlar iyi demişti kilosuna ama bugünki kontrolde kilo alımı az dedi farklı doktor. Bir hafta daha takip edeceğim dedi süt mü yetmiyor dedi. Üzüldüm buna. Sizlerde durum nasıl? Kilosu bu aralıklarda olan var mı?
Ogzshn Elvincicegim benimki de 38+2 de 2980 doğmuştu ödem gidince 2800 kaldı 10 gün içinde nerdeyse hiç kilo almadı 1 ayın sonunda da 3.500 olmuştu bizim doktorumuz da az buldu kilosunu mama başlatmıştı şükür baya iyi toparladı sütünü yağlandırcak şeyler yemeye çalışabilirsin ceviz vs
Arya22 Elvincicegim yanlış hatırlamıyorsam ilk aylarda ortalama ayda 800-900 gram alması gerekiyor 4. Aydan sonra da 400-500 gram . 25 gün sonra 2600 gram dan 3250 demek 650 gram almış demektir. Bazı bebekler çok kilo almayabiliyor ama Sütünüz yetmiyormu acaba sağım yaparak kontrol etmenizde fayda var… genelde ilk aylarda her 2 saate bir 30-60 cc süt yetiyor .
Sebusebu Elvincicegim benim kızım da 37+5 te 3100 kg doğdu hastaneden cıkarken 2900 dü. Sarılık riski vardı ilk hafta hem emzirdim hem mama verdim 1 hafta sonunda 3100 doğum kilosuna geldi. Tam 1. Ay muaynesinde 3900 dü. Sadece emziriyor musun? Aç kalma ihtimali var mı?
Baharat5561 Elvincicegim benim kızım 39+4 te doğdu 3060 dı 2700 e düştü 15.günde 3100 gr oldu bir aylıkken 4400 oldu suan 3.aya giriyoruz 5000 kg
Elvincicegim Ogzshn emzirmeye devam ediyor musunuz? Doyamadığı için mi mama ile desteklendi eğer öyle ise doymadığını size hissettirecek bir şey oldu mu? Önerinize de dikkat edeceğim 👍🏻👍🏻
Ogzshn Elvincicegim 2 gün sonra bir yaşına giriyor meme+mama gidiyorduk ama 8. Ayında anne sütünü komple bıraktı. Evet doymadığı için mama başladık çişini bile yapmıyordu düzgün bezleri boş gibiydi diyebilirim bu sebeple doktorumuz mama önermişti hemde dediğim gibi kilo alımı düşüktü
Elvincicegim Arya22 @Sebusebu Sadece emziriyorum makine ile sağım yapmadım hiç ama doyduğunu düşünüyorum. Acıktığında ağlıyor, bez sayısı iyi. Bir hafta sonra kontrolü var doktor başta az almış şimdi normal alıyorsa olabilir dedi kontrol edecekmiş. Birde sarılığı var onun tahlilleri yapıldı idrarda enfeksiyon çıkarsa o da etkilermiş
Arya22 Elvincicegim Sarılığın geçmemesi aslında beslenmeye de bağlı olabilir yani ilk 1 hafta bütün bebeklerde olabiliyor sonradan düzeliyor bebeğinize her emzirdikten sonra uyuyup kalıyor mu eğer öyle ise sonrasında ilave olarak sağılımış sütünüzden veya mama takivesi vermeyi deneyin . doktorunuz sarılığın uzamasının nedenine ne diyor ? Benim 3 çocuğumda da oldu ama sık sık emzirerek 1 haftada düzeldi hepsi . Çok geçmiş olsun Annesi 🐣
EsinPinar Elvincicegim bebeğinizi sık sık emzirin sütünüzün yettigine bebeğinize inanın mama karşıtı değilim ama biraz hoşaf tarzı seyler için kuruyemiş tüketin bolca su tüketin günde 2.5 litreye yakın emin olun sütünüz fışkırır tarzda artacak öncelik kendinize inanmak ve sütünüze inanmak bebeğinizin aylık 500 Gr alıyorsa ve günde 5ile 6 kez cisli bezi varsa hiç korkmayın bebeğiniz sağlıklı .. sağım yapmak ile bebek emzirmek farklıdır çünkü hiç bir zaman makinenin çektiği gibi bebek emmez siz sagdiginizda 30 cc çıkar bebeğiniz emerken 50 cc dir bebeğinizin ağzındaki tükürük salgısı beyinin sut üretme isteğini gerçekleştirir ve süt gelir oyuzden sağım makinelerinden lütfen sütünüzün yeterli olup olmadığını karıştırmayın.
Elvincicegim Süt artırıcı beslenmeye dikkat ettim, sık sık emzirdim kilosu toparladı çok şükür, sarılığı bile biraz düştü 🌸