HappyKids
Deprem anında en önemli şey sakinliğimizi korumak. O anda panikle kaçmak yerine önceden belirlediğimiz alanlarda hayat üçgeni oluşturmaya çalışmak. Tabii sakin kalma kısmında ne kadar başarılı oluruz bilemiyorum. Şu an yazarken bile ellerim titreyerek, kalbim küt küt atarak yazıyorum.
Deprem öncesinde de alacağımız önlemler olarak; devrilmesi muhtemel eşyaları sabitlemek, telefon şarjlarımızın her zaman dolu olmasına özen göstermek, geceleri yatarken yanımızda fener ve düdük bulundurmak, evin camlardan mümkün olduğu kadar uzak olan güvenli alanlarında hayat üçgeni belirlemek ve gerekirse provasını yapmak.
Allah herkesi korusun velev ki enkaz altında kaldık orada sesimizi duyurabilmemiz için kimse olmadığından emin olduğumuz anlarda bağırıp sesimizi yormamaya çalışmak çünkü birileri geldiğinde sesimize ihtiyacımız olacak. Eğer yanımıza düdük alabiliysek düdük kullanmak. Orada kaderine terkedilenlerden olmamak için Allah’a bol bol dua etmek.
Son olarak inşallah oturduğumuz binalar sağlamdır diye umut etmek. Yani ben bunu şu an başaramıyorum ama inşallah başaran olur.
Allah’ın kudreti hepimizin üzerinde olsun, hepimizi korusun.