Aslında şu an ki deprem bölgesi ilerki yıllar için en güvenli bölge .Çünkü o bölgede ki fay tamamen kırılmış.Yani çok uzun yıllar o bölgede bu büyüklükte deprem beklenmiyor.Tabi şu süreçte hala orada kim yaşamak ister o düşündürücü.Türkiye deprem ülkesi .Aslında nereye giderseniz gidin deprem ile karşılaşacaksınız .En az şekilde karşılaşacağınız iller Karadeniz’de Sinop, Artvin , Trabzon , iç Anadolu ‘da Karaman ( neredeyse hiç fay hattı yok )Ankara, Marmara’da ise Kırklareli ve Edirne.Ama şu bir gerçek Gölcük depreminde Ankara’dan izmire neredeyse 3 bölge depremi hissetmişti .yani olası İstanbul depreminde bir çok şehir etkilenecek .Muş Bitlis için aktif fay bulunduğunu ve bu bölgelerin de riskli olduğunu açıkça söylüyorlar .Bu büyüklükte deprem olacak ise çevre iller mutlaka etkilenecek .Şu an için oralarda yaşamak zorunda iseniz en azından daha güvenli bir eve çıkmaya çalışın .Daha küçük az katlı binaları tercih edin.İmkanınız var ise iyi bir inşaat mühendisine evinizi kontrol ettirin . Hepimizin tek yapabileceği şey şu an için bu aslında.