joyfulmom 1 gün önce yazmışsınız yorumu ama yine de cevaplamak istedim. Bir binanın sağlam olmamasının öncelikli sorumlusu müteahhittir. 2. sorumlusu yapım aşamasında bu inşaatı denetleyen yapı denetim şirketidir, 3. sorumlusu da yapı denetimin hakedişlerine onay veren belediyedir. Mimar ve mühendis proje çizerler. Hatta mimar proje çizer, mühendis bu projeye gereken kolonları, kirişleri, taşıyıcı sistemi çizer. Aynı zamanda inşaat mühendislerinin çizim ve hesap yapmakta kullandığı çizim programı deprem yönetmeliğine uygun yapılan bir program. Binanın yapılacağı zemin değerlerine ve büyüklüğüne göre minimum sağlamlığı oluşturmadan projede hata veriyor. Yani inşaat mühendisi binanın yapılacağı zeminin özelliklerine göre binanın sağlam olmasını gerektiren projeyi ‘mecburen de’ çiziyor. Müteahhit ile mühendis aynı kişi olur o ayrı bir şerefsizlik zaten. Ama sonuç olarak inşaatı yapan asıl sorumlu olandır. Projeye uymamıştır. Daha az, daha ince demir kullanmıştır, daha düşük dayanımlı beton kullanmıştır. Mimar ve mühendisin sorumluluğunda değildir bina yapımı