Başvurum yok ama çok yakın bir arkadaşımın ailesi yıllardır iki çocuğa koruyucu ailele oldular. Süreçten tam emin değilim uzun da sürebilir. Ailenin yeterli koşulları sağlayıp sağlamadığı kontrol ediliyor, çocukların yeterli durumları sağlayıp sağlayamadığı, uygun olup olmayacağı, sanıyorum 18 yaşına kadar sizlerde kalabiliyor. Sonrasında devlet himayesinde okul veya iş imkanı var. Her ay belli bir ölçüde yaşa göre çocuğa yardım geliri oluyor. Aslında sadece çocuk için bir aile aranıyor gerisi devletten sağlanıyor diyebilirim