Ayselcvk
E Devletten bilmiyorum nasıl oluyor ama bizim sürecimiz den bahsedeyim evlat edinme sureci bizimki… Bulunduğunuz il deki aile sosyal hizmetler e gidip.basvuruda bulunuyorsunuz bir surur evrak imzalanıyor. Sonra sizden 2 ay içinde hazırlanması gereken evrak listesi veriliyor . 2 ay içinde hazırladığınız evrakları tekrar götürüyorsunuz kurumdaki yetkili kişiye teslim ediliyor ve dosyanız işleme aliniyor. 6 ay gibi bir süre de dosyanız inceleniyor uygun görülürse onaylanıyor bu süre zarfında evinize ziyarete geliyorlar . İstediğiniz yaş grubundaki çocuğunuzun sırasına giriyorsunuz kız ya da erkek yaş tercihiniz ne yönde ise ve bekliyorsunuz siraniz gelesiye kadar . Siraniz geldiğinde evrakların bazılarında yenilemeye gidiliyor sizi çağırıyorlar randevu veriyorlar sirsniz geldi çocuğunuzu alabilirsiniz die dosyası hakkında bilgi veriyorlar eğer sizin için de uygunsa gidip teslim alıyorsunuz . Bir yıl sözleşmeli ailesi oluyorsunuz ev ziyaretlerine geliyorlar çocukla ebeveyn iliskisine bakılıyor şehir dışına çıkarken izin almanız gerekiyor😇 bir yıl sonrası mahkeme süreci daha o sürece gelmedim ❤️