BEYZANUR2020
Öncelikle geçmiş olsun diliyorum,çok şükür rabbim sizi birbirinize bağışlamış. Hasar almadan kurtulmuşsunız. Canınız ve bedeniniz hasar almadı ama ruhunuz derin yaralar aldı anlayabiliyorum,çocuğunuzun da bunu atlaması zor ama imkansız değil.
Öğretmenim ben, çocuk psikolojisini az çok biliyorum. Bu süreçte çocuğunuza sevginizi olduğundan daha fazla hissettirmelisiniz, kendini güvende ve korunaklı hissetmeli. Ve eve girmek istemiyorsa onu asla deprem bitti,her şey yolunda, bir şey olmayacak vs.diye telkin edip asla zorlamayın. Çünkü hala etrafta olanları görüyor, duyuyor ve bunun izlerini taşıyor ne derseniz deyin ikna olmayacaktır. Ben bir süre daha evde kalmamanızı öneririm ve bu süreçte de birden bire evde kalmaktan ziyade alıştıra alıştıra eve girmesini sağlayın.
Örneğin; evden bir eşya almanız gerekiyorsa çok kısa kalacağız deyip birlikte alıp çıkın. Sonraki gün aynı şekilde yapın evde biraz oyalanın. Sonraki gün yine aynı şekilde.. Eve alışıp ısınmasını sağlayın. Ne kadar sürede gelirler bilmiyorum ama ev hasar tespitine geldikleri zaman eğer evde bir hasar yoksa bunu ona anlatın ve güvende olduğunuzu söyleyin.
Yaşadıklarınız gerçekten kolay şeyler değil ve çocuğunuzun böyle hissetmesi çok normal konuşarak atlatılacak şeyler değil. Sadece onun korkularını anlayarak ve zamana bırakarak bu durumun düzeleceğini bilin.
Ben olsam ne yapardım; ben de eve girmek istemezdim sanırım ve eğer imkanım elveriyorsa bulunduğumuz şehirden başka bir yerde yakınım varsa bir süre o ortamdan uzaklaşıp o yakınımın yanına giderdim. Biraz uzaklaşmanın faydası olacağı kanaatindeyim.
Tekrar geçmiş olsun, allah aynı şeyleri bir daha yaşatmasın inşallah 🙏