Kizim16 Açılan postta yapılan yorumlarda soğuk kıyafet yok yemek yok deniyor. Çok üzülüyorum içim içimi yiyor. Kac gündür kendimde değilim. Bursadayım ama kalbim onlarla. Rabbim yardımcıları olsun. Yapılan yardımlar ulaşmıyor mu nereye gidiyor. Yemek verilmiyor mu. Turkiyenin dort bir yanından tırlar gidiyor. Nerede toplaniyor insanlar soguktan perişan oldu
tatlibiranneo Kizim16 Süze katılıyorum bu kadar tır gitti nerede bunlar herkes soğuktan ölüyor kafayı yiyeceğim ya valla
ruveydaensar Kizim16 koordinasyon sıkıntısı var maalesef deprem çok büyük bi alanda yıkım yaptığı için . Önce merkezlerden ve ulaşımın olduğu yerlerden başlıyorlar . Bazı yerlere yardımlar gelmeye yeni başlamış. Yolların durumu felaket zaten . Ama en büyük sıkıntı anladığım kadarıyla bı koordinasyon yok . Hangi yardım nereye gidiyor içinde ne var başka neye ihtiyac var . Hangi ilden hangi illere yardım gidiyor belli değil pek . Bunun bı an önce sistemli bı şekilde yapilmasi gerekiyor .
BelaCivciv Kizim16 Giden yardımları afad topluyor önce koordinasyonunu kendileri yapmak istiyorlar. Ama yaptıkları koordinasyon ortada. Bir de yardımların olduğu yerleri herkes bilmiyor ve ulaşamıyor bu da bir sorun
elizabeth Kizim16 trafiğin çok yoğun olduğu söyleniyor. Tırların çoğunu bekletiyorlarmış, yardımlar önce afada ulaşıyor ordan dağıtılıyormuş ama hiç bir olayda organize olamadığımız için bunda da olamadık. 99 depreminden de hatırlıyorum ben az biraz en son kıyafet yardımı geliyor o da şanalıysan senden önce kimse almazsa.
Kizim16 tatlibiranneo yani belirli bir noktada hizla dağıtım olmalı insanlara anonslarla bildirilmeli ki gidip alsınlar. Kimbilir montları olmayan bor sürü insan vardır.
Kizim16 ruveydaensar Evet yol sıkıntılıymış. Ama biran once insanlara yardım gitsin istiyorum. Insallah
Kizim16 BelaCivciv insanlar soguktan zatürre olduktan sonra mı dağıtılacak. Çok hızlandırılması lazım. Zaten afad da paketleniyor hizla dağıtıma hazir sekilde gidiyor oralara. Keske hemen verilse 😔
BelaCivciv Kizim16 Keşkee. Dün Gökhan Zan da söyledi vinç için şoförlere hadi neyi bekliyosunuz dediğin de afad yönlendirebilir bizi demişler. Yani tamam yönlendirsin ama yapamadılar işte yapamıyorlar. İnsanlar saatlerle yarışıyor bi noktadan sonra emir beklemeden kararlar alınması lazımdı
birinsan14 Etkilenen 13 milyon kişi var ulaşan yardımlar henüz 5 milyonu bulmadı bu yüzden bazı bölgelwr hala bekliyor 😔
ruveydaensar BelaCivciv Adamlar vinç kullanıyor evet ama enkaz kaldırmak profesyonellik ister . Altında canlı varsa hala zarar vermemk adına afadla calismak istiyorlardir ben öyle olduğuna inanmak istiyorum ya da 😞
acimavi BelaCivciv ancak vinçle enkaz kaldırmak çok riskli, göçükte yaşayan birisi varsa onun hayatına mal olur. Bu sebeple bu işin uzmanı olanların gelip önce enkazda araştırma yapmaları, bir ses geliyor mu, işaret var mı diye kontrol etmeleri gerekir. Vinç şoförleri bu konuda haklı. Buradan çıkan sonuç da afad ekibinin sayısının yetersiz olduğu
Yusaydef Kizim16 tırları bekletiyorlar muhtara haber veriyorsun onlar sana dağıtım yapacğını söylüyorlar gidiyoruz gözümüzün önünde eşyalar vermiyorlar
Kizim16 Yusaydef bu ne şuursuzluktur neden bekletiliyor neyi bekliyorlar sogukta kiyafet siz kalmak ne biliyorlar mı
Yasminadem Kizim16 durum o kadar vahim ki… dün bi öğrencimin velisi aradı turlar geliyor ya yağmalanıyor yada Dağıtımı biz yapacağız diyerek tırlar ortadan kayboluyor dedi. Buradan bi yakını deprem bölgesine kendi aracıyla gidecekmiş. Biz de araba ne kadar malzeme aşıyorsa doldurduk inşallah ihtiyaç sahiplerine ulaşır
Kizim16 Yasminadem Yagmalanmasi da kötü. Herkes ihtiyacına gore alsa. Bir tanesi yeter olmayanlar da alsın diyen bir zihniyet olmalıyız. Ama duzenli kordine edilse verilse çabuk. Yagmalanma olmaz
nhduman Kizim16 ah bir bilsem… yemin ederim bebeğim olmasa giderdim. Elimden gelen yardımın fazlasını yapardım.. Rabbim orada olanlara yardım etsin inşaAllah. Bizlere dayanma gücü versin…
elizabeth Kizim16 evet maalesef. Kızımın küçük uyku tulumları montları vardı, bebek yorganı, battaniye, örülüpte giyilmeyen kalın hırkalar, yelekler, yün çoraplar hepsini gönderdim. Bebek olan bir yere ulaşsın bir yavru ısınsın diye dua ediyorum.
Yasminadem Kizim16 ah ah söylenecek çok şey var elimizden bişey gelmemesi zor.. orası can pazarı koordine olmak da zor.. inşallah bi an önce ihtiyaç sahibi olanlara ulaşılır