saclarinayildizdusmus Vanilya vanilya nerelerdesin Bayadır görünmüyorsun:) evet eşyaların sabitlenmesi mantıklı ama binin yıkılış şekli bilinmediği için eşyalar savrulaniliyormuş asırda olsa kırılacak küçük eşyalar yaralıyırmus
Vanilya saclarinayildizdusmus buralardayım. Ara ara girip çıkıyorum. Gerçekten moraller bozuk. Az eşya da olabilir. En önemlisi sağlam bina. Yoksa ne yapsak boş
saclarinayildizdusmus Vanilya kesinlikleee binaların sağlamşatırılması gerekiyor. Bazen yaşam üçgeni oluşmayan binalarda varmış izlediklerimiz bunu gösteriyor
Yakamoz__00 Yapabileceklerimiz tabii ki var ama bunun ötesinde. Zeminin saglamligi binanın sağlamlığı önemli. Isın uzmanları bilir tabii de gevşek zemine bina yapilmamali kat sınırı ülkenin her yerinde olmalı.
Asenam16 Gryffindor biz de giriş katta oturuyoz. Eğer Allah korusun deprem olursa oturma odamızda Bi kapı var bahçeye açılan ama korkuluklu kilitli. Deprem olduğu an kapıyı kilidi açıp bahçeye çıkabilir miyim diye düşünüyorum. Eşim de normal apartman kapısından çıkalım diyo. Ama ya kapı sıkışır bişy olursa diyorum bende. Bahçeye çıkmak mantıklı geliyo. Bide depremin durmasını beklemek zaman kaybı mı acaba diyorum. Direkt kapıya yönelip açıp çıkmak mantıklı geliyor. Bu sefer de Allah korusun bina yıkılsa Rabbim göstermesin çok korkuyorum gerçekten. Ya altında kalırsak blokların. Bahçeden kaçıp yola çıksak yol dar ve sağ sol bina. Yokuş bizim buralar hep. Yokuştan koşa koşa aşağı caddeye inmem ve 150 200 metre uzaktaki parka toplanma alanına koşmam gerek. Çok zor napıcağımı şaşırdım. 😞
saclarinayildizdusmus Asenam16 en mantıklısı en yakın olan kapıdır kilidi içerden üstünde dursun. Dediğin gibi kaçış yakınsa tabiki bekleme cnm cıkarcıkmaz uzaklaş bu deprem çok şey öğretti bize sonradan yıkılan binalar artçılarda yıkılan v.s ya kadınla kızı ilk depremde cıkıorlar sonra ilaç alalım içersen diye giriyorlar ve ikinci depremde çöküyor altındalar. Yani çok riskli gerçekten ciidymiş bu işler
Noname21 saclarinayildizdusmus ben bilerek yaşam üçgenine girebilen biri olacağını düşünmüyorum ama bana en mantıklı yer masa altı gibi geliyor yatak yanı çök kapan cenin pozisyonu galan yıkıcı depremlerde kurtarmaz Allah’ın işi tamamen bende bunu çok düşünüyorum deprem çantası diyoruz 5 saniye de çöken binadan nasıl alacagız onu boynumuza asmamız falan lazım Deprem anımda dışarı çıkmayın diyorlar mesela Ben kendini atabilecek olanlar alt katlar kendini dışarı atsın diye düşünüyorum eşimin halası ve ailesi ( 3 ğ çocuk 6 kişi ) tek katlı binadan kendilerini deprem anımda atmışlar ve 3 saniye sonra bina ikiye ayrıldı diyorlar yani depremin bitmesini bekleseler enkaz altınlardı kafamda soru çok
minikordek Noname21 onunla ilgili bi ayrıntı vardı yanlış olmasın ama 10 saniyede dışarı kendini atabileceğin mesafedeysen merdivensiz vs o durumda çıkın diyorlar sanırım
saclarinayildizdusmus Noname21 evrim ağacının yazısını okumanızı tavsiye ederim. Giriş katta cıkabilcek durumdaysa cıkman en mantıklısı diyor. Anne ve iki cocuk bilgisayar masasınınaltında kurtuldular. Sen şuna bak masan sağlammı yada koltuğun bunu önceden tespit edersen aklına gelir. Bence masanın sağlam bir masaysa şans var tabiki herbina yaşam üçgeni yok hele yıkılan o otelde hiç çıkmadı
calikusuu saclarinayildizdusmus Yatağın kenarı koltuk kenarı olur sanırım. Çök tutun kapan hareketi. Varsa başınıza yastık, kitap gibi şeyleri koyup korumanız lazım.
saclarinayildizdusmus calikusuu biz hertürlü kapanırızda coxuklqr düşündürüyor insanı biraya getirmek gerçi yanana yatıyoruz ama o anda işte onlar bizim gibi değiller Rabbım bize yardım etsn
Tarotist Woman35 ama şöyle düşün canım yatağın yanında dolap var diyelim, yatakla dolap arasında kalan kısma girince dolap yatağın üstüne düşüp yaşam boşluğu oluşturuyo o arada sıkışmadan kalıyosun
theterra Herkes ne yapacağını kendi imkanlarıyla öğrenmeli ilk yardım da buna dahil keşke hiç ihtiyaç olmasa malum işte.
Metekaran5429 Ben de giriş katin üstünde oturuyorum ama arka taraftan giriş duruyor camlar Boydan deprem olsa allah korusun ordan çocukları dışarı atabilirim diye düşünüyorum ama o an ki panikle ne olur bilemiyoruz site olduğu için binalar arası uzak kalıyor 4 5 katlı hepsi
saclarinayildizdusmus Metekaran5429 uykuda gelmese fln kesin kaçabilirsiniz. Bakıorumda saniyelik olaydır inşallah sizde dışarı yetişirisiniz. Çıkış yollarımızı boşaltmaktan fayda var
mLyyk saclarinayildizdusmus yatak odasında şifonyer ve yatak arasında ufak bir boşluk var orayı düşündüm. Salonda olursak masa ve koltuğun arasını düşündüm. İlk planım olası bir depremde oğlumu oralara koyup kendimi onun nefesini engellemeyecek şekilde siper etmek. Deprem genelde gece oluyor, eşim de gece çalışıyor yani muhtemelen 2 aylık bebeğimle tek oluruz evde. Bir de televizyon ünitesi ve koltuğun arasında bir üçgen boşluk var oraya sığabilirsek en garantisi o olur diye düşünüyorum
saclarinayildizdusmus mLyyk yatak yanları daha sağlammış Allahım sen koru yarabbim istanbulda kesinlikle bekleniyor
Noname21 saclarinayildizdusmus bugün instagramda dünyaca ünlü deprem bilimciyi okudum eğer depreme uyurken yakaşamdıysanoz yatağın kenarına yatın ve cenin pozisyonu aşın en mantıklısı o Masa altına girmeyin ezilirsiniz diyor kitaplık yanı mantıklı diyor kağıtlar size boşluk açar diyor
Actombo Yatağın yanı, koltuğun yanı olabilir. Deprem anında kapı eşiklerinde durulmaz tehlikeli. Deprem bitmeden binayı terk etmeyin. Özellikle merdivenler binaların en çürük yerleri kullanmayın.