Kizlar doguma 70 ile girdim , 54 ile hamile kalmistim. Ancak hepsini veremedigim gibi kilolarin eski bedenime bir turlu donemiyordum. Diyet 1 ay yapiyor bir kac kilo veriyor diyet bitti mantigiyla tekrar yiyordum. Kalorisini dusunmekten, eyvah cok yedim demekten, ögünumun saati dusunmekten yedigimden de zevk almiyordum. Diyet yaparken kisitladigim her seye diyet bitince yukleniyor yine kilo aliyordum….yeme ataklari geciriyordum….ve sonunda butun diyetleri…kalori hesaplamalarini…tartilmayi biraktim. Yiyecekleri saglikli sagliksiz kalorili kalorisiz seklinde ayirmayi da bıraktım.. kendime her seyi serbest biraktim…vee “sezgisel beslenmeye” basladim. Youtubedan bunu araştırabilirsiniz. Biz cocuklen genç kizken yedigimiz seylerin kalorisine bakmiyorduk. Bedenimizi dinliyor karnimiz acikinca yiyor doyunca birakiyorduk oyle degil mi? Tipki cocuklar gibi. Ancak disaridan gelen" bu kalorili, yok bir kibrit kutusu peynir ye.. yok cikolata zararli yok o saate yenmez…" gibi cumleler bedenimizin ihtiyaclarini gormezden gelmemize ve kontrolu başkalarina vermeye zorladi. Yiyeceklerle barışın. . Ben artik bedenimi dinliyorum….canimin istedigini yiyor ve doydugumu anlayabiliyorum. Kalori hesaplamiyorum….ama gun icinde sebzelerimi de yemeye calisiyorum…Dun gec bir saatte canim.pizza cekti. Eşim 1 buyuk pizza soyledi ve ben 2. Dilimde doydugumu hissettim ve biraktim yemegi…..eskiden olsa amaaaan ben diyette degilim falan diyip tum pizzayi yerdim…ya da diyetteyim ama bu bana ödül der hepsini yerdim….kendime bir kisitlama koymadigim ve her seyi seebest biraktigim için doydugum noktada biraktim….şu an 56.5 kiloyum.kilo onemli degil saglikli olmaya odaklanin. 36 bedenim. Cok mutluyum. Haftanin 3 gunu spor salonundaki grup derslerine katiliyorum.body fit….cycle gibi….benim gibi diyet yapamayanlar lutfrn sezgisel beslenmeyi arastirsin. Benim de bu konuda gidecek cok yolum var aslinda. Ama simdilik iyi gittigimi dusunuyorum. Kiloya degil saglikli olmaya odaklanirsaniz gerisi kendiliginden geliyor.