Birbebekkkbircicek Hiç görmediği yabancı geldi evimize ve hiç kucağında durmak istemedi ama göz teması kurdu bişeyler gösterdi ama kucağına gitmek istemedi hemen bana veya babasına sarıldı , ilk eve gelince de korktu sonra korkusu geçti bu durum normal midir
Merve-miray Birbebekkkbircicek Benim kız da kimseye gitmek felan istemiyordu. Hatta 2 aylıkken yabancı biri kucağına alsa ağlardı. Ama zamanla yavaş yavaş yaklaşmaya başladı. Yaklaşmasının sebebi de bana güvenmesiydi ☺️
Zlm Birbebekkkbircicek normal tabikide ayrıca bu bebeğine göre değişir bazı bebekler yabancılamaz herkese gider bazıları gitmez hatta konuşmaz yüzüne bile bakmaz
Dondurmalikahve Birbebekkkbircicek Göz teması kurduysa bir de bir şeyler gösterdiyse ki karşısındaki iletişime geçmiş. Doktorlar da zaten bunu ister karşısındaki ile çocuk göz teması kuruyor mu yani bir şekilde iletişim kurmaya çalışıyorum ki oyuncağını götürmesi bir nevi iletişim şeklidir yanına gitmemesi de çok normal kendinizi onun yerine koyun. Daha bir buçuk yaşında bir çocuk güvenip de yabancı bir insanın yanına gider miydiniz ilk defa görmüş cocuk. Durum tabii ki de bebeğe göre değişebilir kim bir bebek daha sıcakkanlı olabilir
Birbebekkkbircicek Dondurmalikahve aslında otizm açısından soruyorum normal mi diye. İletişim kurdu bişeyler gösterdi göz teması kurdu konuştu ama gitmek istmedi
Dondurmalikahve Birbebekkkbircicek Tamam işte göz teması kuran ve iletişim kuran bir çocukta ek o dediğinden bahsedemeyiz ki. Daha bir buçuk yaşında korkması normal karşısındakinden utanmış olabilir korkmuş olabilir güvenememiş olabilir hani ilk defa görüyor yani kimi çocuklar daha tedirgin olur kimi çocuk daha sıcakkanlı olur İkisi de normal. Ben çevremde gerçekten otizmli çocuklar tanıyorum ve kendi çocuğunu onun çocuklarıyla kıyaslama şansın olsaydı derdin ki benim çocuğum da bir şey yokmuş yani en azından benim çocuğum o çocuklara göre çok daha iyiymiş ben yeni evlendiğimde bir tanıdığımızın otizmli çocuğunu görmüştüm çocuk kalabalık ortamda o kadar çok ağladı ki yani çocuğun etlerini kurtarıyorlardı ben öyle bir ağlama şekli görmemiştim yani kendi oğlumda da görmedim evet ağlama krizleri nadiren de olsa yaşandı ama o çocuğun ağladığı kadar görmedim ben otizmli çocuklarda kalabalık yabancı insan fobisi çok daha farklı oluyor ben onu gözlemledim en azından ve o çocuk büyüdü annem yine aynı ortamda çocuğu görmüş annesinden sulu boya istemiş oturmuş sadece bir de kağıt bir şeyler karalamış ve bir anahtarlık varmış elinde boncukları ile falan oynamış anahtarlığın iki saat boyunca ne bir kimseye bak şu benim oyuncağım demiş ne bir kimseye ben şu resmi yaptım falan demiş. Hani normal bir çocuk olsa bak ben şu resmi yaptım mesela ağaç çizdim annemi çizdim babamı çizdim der. Ama çocuk ne kimseyle iletişim kurmuş ne kimseye bakmış sadece oturmuş ve iki saat boyunca boyalarla ve anahtarlıkla oynamış.
Birbebekkkbircicek Dondurmalikahve anladım canım örneğin için çok teşekkür ederim Allahlarız olsun annelik görevi gözlemliyorum kuruntu yaptığımdan değil beyin fırtınası yapıyorum☺️ Allah çocuklarımıza sağlık sıhhat nasip etsin 🙏