Seyyahyolcu Kizimin neredeyse dogdugundan beri kakasi hep mukusluydu. Gun icerisinde de cok kusuyordu. Oyle ki bazen oturup agliyordum ben de, emzirdigim tum sutu cikardi diye. Kilo almasi da yavasti. Ayrica gun icinde cok huysuzdu. 3. ayi bitip 4. aya girdiginde iyice huysuzlanmaya basladi. Onceden geceleri iyi uyuyordu en azindan ama 3. ayi bitince gece uykulari da bozulmaya baslamisti. Sonra bir ara kakasi ishal gibi oldu. Cok sik ve sulu yapmaya basladi, dolayisiyla biraz pisik de baslamisti. Kakasindaki mukustan doktorun haberi vardi ama kan gormeden alerji diyetine baslamiyoruz, takil edelim demisti. En son kan da gorunce sut ve sut urunleri diyetine basladim. Biraz duzelmeye baslamisti. 4. ay bitince demir takviyesine basladik ve birkac kez ust uste kakada kan gorduk yine. Ayrica kusmalari da artti epey. Ben icgudusel olarak demir takviyesine bagladim cunku baska bir degisiklik olmamisti hayatimizda. Bir arkadasim da 1 ay alerji diyeti yaptiktan sonra, kakadaki kanin demirden oldugunu fark edip kestiklerini soylemisti. Demiri kestim ve kusma aninda kesildi. Kakasinda da bir daha kan gormedik. 5. ay kontrolunde doktoruna da sordum bu durumu ve demir takviyesinin kakada kan gosterebilecegini, kusma da yapabilecegini soyledi. Simdilik keselim, erken donemde kan testi yapar, gerekirse baslariz tekrar dedi. Su an 5 ay 1 haftalik kizim. Sut urunleri diyeti yaparak ve demir takviyesi almayarak devam ediyoruz. Kusma her bebek kadar var. Kakada kan yok. Huysuzluk yok. Gozle gorulur sekilde kilo almaya basladi. Kakada mukus hala biraz var ama kansiz mukusun pek de onemli olmadigini soyledi doktor. Ona takilmiyoruz o yuzden. Bu arada bir alerji uzmanina da gosterdim dayanamayip ama hic gerek yokmus. O da ayni diyeti verdi zaten. Demirden olabilir mi diye sordugumda olmaz demisti. Kusmasi icin de reflu olabilir diyip, ilac yazdi ama almadik. Cunku demiri kesince zaten gerek de kalmadi.