AytanCelal Merhaba nasılsınız anneler bebegınız ılk ne zaman anlamlı olarak sozler sılmeye basladı?? Benım bebegım 6 aydan baslayarak hecelıyor dede baba meme mama gıbı sımdı 1 yas olduk ama sozu yok yanı. Baba dıyor ama babasına degıl sadece heceleme yapıyor. Nasıl ogrete bılırım? Tavsıyelerınızı ısterım lutfen. Bu arada erkek bebek. Benım arkadawımın kuzenı 1 yasında annesı 1 dıyor 2 3 4 sayıyor ınanırmısınız bebegıde annenın sozlerıne benzeterek taklıt yapıyor ama bızde yok hala. Bakıp bende bebegımden gormek ıstıoyrum ya) lutfen banada yol gosterın ılk bebegım tecrube yok
lceLady AytanCelal Öncelikle Baska cocuklarla bebeginizi kıyaslamayin. Hepsi bir olmuyor gerçekten. İnanın görümcemin cocugu ile aramızda 15 gün var cocuk cok erken konustu öylede devam etti. Siz elinizden geleni yapın gerisi cocuga kalmıs. Zorlama ile olmuyor. Mesela benım cocugum erken yürüdü emekledi dişleri erken cıktı ama onun gec yürüdü yani bize göre geç. 1 yasında dişi cıktı 1 yasında yürüdü. Ama konusması cok cok iyi. Şimdi 19 aylık kakası gelince bezini gosterıyor yaptıgını. Mesela oglum yapmaz bunu. Ayrıca 1 yasında bi duraksama dönemi oluyor babıldamalar tekrar baslıyor sonra düzene giriyor tekrar. Sizi anlıyorsa komutlarınızı yerine getiriyorsa üzülmeyin. 1 ay onceye kdr oglumda 1 yasından beri canı isterse konusur canı isterse bay bay alkıs baba der yapardı. Yoksa asla yaptıramıyoruz aglar. İnatlasma dönemleri baslıyor. Daha sımdı yeni yeni ikili cümlelere geçtik. Ve cogu zamanda kendince bişey söylüyor ama anlamıyorum. Anlıyormuş gibi yapıp onunla soru cevap yapıyorum
_bahar_ AytanCelal bol bol en çok sen konuş çünkü bebekler hep annesini taklit ediyor hatta babasına davranışını bile anneden öğreniyor ne iş yaparsan yanında olsun küçükse vakumlu oturak al tezgah sabitle her yaptığın şeyi ona anlat günlük rutin içinde de surekli konuş bezini değiştirken banyoda bebek arabasıyla dışarı çıkınca etrafını anlat ayrıntılı anlat nesnenin sasiyisi rengini şeklini belirterek
Gmznr2909 AytanCelal oğlum 16 aylık hala yok bir tek ablam ona bisküviyi kırt kırt diye öğretti acıkınca kırt kırt diyor susayinca da şişe der gibi bir ses çıkartıyor başka bir şey yok doktora gittik otizm den suphelendim kesin ve net otizm değil dedi çok şükür dil gecikmesi tanısı için 24 aylık olmasını bekleyeceğiz dedi onun dışında bol bol konuş şarkı söyle kitap oku ve sisyallestir dedi
Sedanindenizi 8 aylikken anne ,babada dede, nine , bu ,mama gibi kelimeler soyluyordu. 1 yas gibi bu kelimeleri bilincli soylemeye basladi. Su an 19 aylik 3 kelimelik basit kelimelerls cumlu kurmaya basladi. Yani acele etmeyin hepsi olacak.
AytanCelal Sedanindenizi masAllah . Pekı nasıl desteklıyorsunuz? Bana her kes kıtap oku dıyor. Ama yerınde gutamıyprumku kıtabda okuyayım)
Yasirefeninannesi Sedanindenizi benimkide 7 ayına girecek 6 aylıkken mama demeye başladı şuan de de mama meme arada baba anne diyor 1 yaşında iyi konusurmu
AytanCelal lceLady masAllah bebegınıze. Evet haklısınız kuyaslamak olmaz ama elımde degıl yanı) 1 yası var alkıs bay bay yapar cee ee oynarız al ver anlıyor bunu babana ver dıyorum gıdıp babasına verıyor. Cok seyı evet anlıyor dedıklerımı anlıyor oyle goruyorum ama ıste her gun kınusuyorum ınanırmısınız anne duyorum uzune bakarak dede dıyorum ama ıstemıyor tekrarlamak) taklıt yapar sesımı. Mesela kedımız var ısmı leo . Dun kesımı cagırıyorum leo leo gordum bebegımde leo dedı) ama sozlere cevırmıyor sadece taklıt) ınsAllah konusur. Cok ıstıyorum anne demesını beklıyorum o yızden sabrsızlanıyorum
Atesbebek Benim oğlum 20 aylık falandı bir şeyleri bilinçli söylemeye başladığında. Anne baba yi bile bilinçli o aylarda söyledi. Arkadaşımın kızı 2 ay daha küçük olmasına rağmen iki kelime yanyana falan kuruyordu . Şimdi 32 aylık olduk artık her şeyi söylüyor konuşuyor okulda yaptıklarını anlatıyor zaten ama bence gibi şeyleri kullanıyor yani oturup sohbet edebiliyorsunuz. Bakıldığında geç konuşmaya başladı bize göre ama çok hızlı ilerletti . O yüzden tedirgin olmayın. Her çocuk bir değil. Başka bir arkadaşımın oğlu ile aynı yastalar o da mesela daha iki kelimeyi yanyana zor getiriyor . Çocuktan çocuğa çok değişiyor.
AytanCelal Atesbebek cok haklısınız. Bende bılmıyorum ıste sabrsızlanıyorum 1 kac sozu olsun ogrete bıleyım ıstıyorum . Ben belkıde becereksız oldugum ıcın kendımı sucluyorum.,yanı dogru duzgun ogretmeyı dıyorum bılmıyorum ıste) ama mesela anne ogretmek ıstıyorum cok cok kulannıyorum anne anne . Uzune bakarakda dıyorum
Birbebekkkbircicek Atesbebek bir anda mı başladı ondna önce hi çekilme yok muydu 19 aylık olucak henüz bi kaç kelime dışında kelime yok anne baba bile yok
lceLady AytanCelal Benım oglanda henüz anne demiyor :D Üzülmeyin siz bu seklde devam edin bi bakmışsınız konuşur
Atesbebek AytanCelal ben onu 20 aylıkken duyabildim. Diyorlardı bana konuşunca da az sussun istersin diye inanmıyordum ama öyleymiş. Merak etmeyin herseyin bir akışı var ben buna inanıyorum. Benim oğlum 10 aylıkken yürüdü mesela erken yürüdü onun için ekstra bir çaba sarfetmemistik ama yürüdü. Öyle olunca erken konuşur diyorduk ama 20. Ayı buldu. Kendinizi kötü gissetmeyin çocuğunuzun akışına ayak uydurun tadını çıkarın en önemlisi bu. Bir sorun mu var diye düşünmekten bunu unutuyoruz bazen 🌸
AytanCelal Atesbebek haklısınız hayır sorun oldu dıye dusunmuyorum çunkı benı anlıyor dedıklerımı yapıyor ama konuşmayı hıc sevmıyor)) yanı tsklıt etsın kendı dılınde konuşsun yok)
Atesbebek Bosvergitsin alkış baybay gibi çok zor olmayan şeylerde evet . Ağzını aç dans et gibi . Sar makarayı gibi şarkılarda hareketlerini falan yapıyordu.
Aslitmz Her çocuk bir değil üç çocuğum var en küçük bir yaşında inanın 4 aylıkken kucağımiza alır almaz oturma pozisyonunu alıyordu herşeye çok erken başladı oturmaya emeklemeye yürümeye 8aylkti ayaklandı 9 ay olmadan yürümeye başladı konuşması da iyi en çok baba diye bağırıyor meme aba dede anneanne goll bu şekilde diğer çocuklarımın ikiside bukadar değildi ve kilolulardi bu kızımda çok hareketli motor gelişimi herşeyi iyi ama 1 yaşında 8 kilo 800 grm 😔 kilo aldiramiyorm ve bu çok morelimi bozuyor demek istediğim her bebek bir değil maalesef biz anneler biraz aceleciyiz sanırsam
Bosvergitsin Atesbebek oğlumda aynı böyle göz teması kısıtlı adına çok nadir bakar korkuyordum bende biraz olsun rahatladım sizi görünce
Atesbebek Birbebekkkbircicek bir anda oldu . Ayakkabının bagcigini çözersiniz ya o şekilde oldu desem inanır mısınız o şekilde oldu .bizimde öyleydi. Yani aktifti Bi çocuktu dediğim gibi hareket falan yapıyordu ama gel git falan yoktu yani . Baba dede anneanne falan tekrar ediyordu ama tam olarak bilinçli değildi öyle söyleyeyim.
Atesbebek Bosvergitsin normalde konuşurken göz teması kuruyor mu. O zaman biraz belki endiselenmek gerekir mi bilemiyorum . Ama bence bi 2 3 ay daha bekleyin. Ben kendi adıma çok ciddi bir atak yaşadım dil konusunda o dönemde. Ama eğer hiç bir şey yapmıyor gibi bir durum gozlemliyorsaniz o zaman Bi uzmana danışın. Benim Bi arkadaşımın oğlu var o da 30 aylık 3 ay önce en son görüştüğümde daha iki kelimeyi yeni yanyana getiriyordu. Yani mesela hayvan seslerini falan çıkartıyor mu taklit yapıyor mu v.s konuşmasa bile bunlarda dil için bir adım. Biraz daha zaman tanıyın.
AytanCelal Bosvergitsin merhaba goz temasi kisitli derken neyi kastediyorsunuz? Size karşı nasil?? Yokaa baskalarina mi bakmaz? Bidecismine tepkisi nasil