Merhabalar, bebeğinde reflü olan annelere sorularım var.
*Hangi tür reflü vardı :
1) Keyifli bebek, meme/beslenme reddi yok, genellikle süt kesiği gibi olan kusmalar. Rahat uyuyan bebek. Nefes alıp verişi rahat olan bebek. Kilo alımı iyi.
2) Genelde keyifsiz, özellikle yutkunurken zorlanan bebek, meme/beslenme reddi var, içtiği gibi ağzından çıkması, gaz çıkartırken bir anda fışkırması, uykusunda ıkınma gibi zorlanma, rahat uyuyamama, sürekli uyanma. Hırıltılı solunum. Gelişim geriliği, kilo alamama.
*Ne zaman başladı, ne zaman tedavi için bir şeylere başladınız?
*Kusmalar geçti mi, geçtiyse ne zaman geçti? Geçmediyse kaç aylık/yaşında şu an?
*Gelişim geriliği veya başka rahatsızlıklara sebebiyet verdiyse neler yaşadınız, nasıl zorlukları oldu?
*Sezaryen doğum ve gebelikte yanlış beslenme reflüye sebebiyet verebiliyormuş, sizin beslenmenix ve doğum şekliniz nasıldı?