Mirach yanlış soylemis size bir doktorun yazisini atiyorum. Okuyun. Ayrica amcam kuzenlerim hep doktor kesinlikle kullanilmasi gereken bir sey.
Polikliniğimde 1 yaş altı her hastama ilk sorduğum demir ilacı kullanılıyor mu diye…
Ama ne yazık ki çoğu ebeveynden duyduğum, test yaptırdık kansızlık yoktu bizde vermiyoruz.
Bana göre yapılan en büyük hatalardan biri…
Amacımız kansızlığı düzeltmek değil depoları dolu tutup kan değerlerinin düşmesini engellemek.
4. ay demir ilacı başlanıp 12 aya kadar devam edilmeli!!!
1 yaş sonrası ise tahlil yapıp doktorunuzun tavsiyesi ile 2 yaşa kadar devam edilebilir.
Polikliniğime gelen her hastam bilir ki 4. ay rutin başlarım ve 8. Ay tahlil yapıp ona göre gerekirse arttırırım fakat 1 yaşa kadar asla kesmem. 1 yaş sonrası tekrar tahlil yapıp ona göre gerekirse keserim.
Çünkü vermemizin hiçbir zararı yok fakat vermezsek ve ilerde anemi başlarsa fiziksel gelişimi ve beyin gelişimini etkileyeceğini, IQ yu etkileyip ilerde okul başarısını düşürmeye neden olacağını unutmamalısınız!!!
Lütfen doktorunuza da danışarak 4 ay ve 12 ay arası demir ilacını çocuğunuza mutlaka veriniz!!!
Sağlıkla kalın