Suu45 ya alakasız gelebilir ama umarım deyeceğim gibidir hiç ameliyata falan gerek kalmaz. Tabi o kadar küçük bebekte olur mu bilmiyorum. Rüyasında korkan yada herhangi bir şeyden korkan kişilerin kasıklarında şişlikler oluyor. Doktorlar kasık fıtığı diyorlar. Korkuluk aldırma diye bir şey var duası falan var. Eşime olmuş benim. Kaynanam diyordu sonra geçen annem dedi bir şeyden korktum çok korktuysan korkuluğunu aldıralım kasıkların şişmesin diye. Bilmiyorum aynı şey midir ama bi araştırın isterseniz. Bilimin üstüne tabiki diyecek bir şeyimiz yok ama eskilerde boş değil. Biz bilmeyiz ama yaşı büyük olanlara sorun onlar bilir
“ Nazar değen ya da, korkan çocuklar çok ağlarlardı. Uyuyamazlardı. Korkuluklarının alınması gerekirdi.
Sabah aç karınla, üç gün aynı işlem tekrar edilirdi. Korkuyu alan nine; abdestli ve başı örtülü olurdu.
Çocuk karşışına getirilir, sırt üstü yere yatırılırdı. Önce muayene edilirdi.
Korkan çocukların, kasıklarında şişlikler olurdu. Bu şişlikleri bastırarak ovalardı -çok gıdıklanırdı insan bu esnada-
Çoçuğun ismini söyler;“ Ahmet korkmamış, yer korkmuş” diye… Kasıklarını ovaladıktan ……….”