Canım sana kısaca şöyle bir tavsiye vereyim ben de bir ara çok korkmuştum bebeğim dokuzuncu aya girmişti hala çünkü evde iki kişi yaşıyoruz ve alkış bye bye gibi şeyleri çok yapmıyorduk ben televizyonda hiç haz etmediğim için mesela şarkı dinleyip sonunda alkış diye yapıyordum ama çocuk bunu ne zaman ki ben zeynoş ile hadis var onu açmaya başladı çocuk orada öğrendi alkış yapmayı bizimki de on aylık falan da alkış yapmaya başladı yaşına geldiği zaman da yavaştan bye bye yapıyordu ama yeni yeni yani şu an 18 Aylık her şeyi yapıyor sıkıntı etme gerçekten her çocuk farklıymiş ben de zamanla Öğrendim korkacağımız tek şey şunlar ismine tepki vermeme ha mesela şöyle söyliyim biz de adıyla değil başka şeylerde sesleniyordu bu çocuğa ben dokuzuncu aya girdiği zaman korkmuştum bu çocuk niye adına dönmüyır diye sonra doktora gittim konuştum oda dediki siz ismiyle seslenmiyorsunki Nasıl sana baksın dedi sen adıyla seslenmeye devam et bakmaya başlar dedi dediği gibi de oldu o günden sonra sürekli söyledik söyledik bakmaya başladı TV günde 15 dakika zeyno edebilirsin tavsiyemdir onun dışında başka bir şeye gerek yok 15 dakikaya geçmesin günlük kesinlikle Onun dışında Adana tepki veriyorsa seninle göz kontağı kuruyorsa bir yaştan sonra yavaş yavaş taklit yapmaya başladıysa komut almaya başladıysa çocukla sıkıntı yoktur en önemli sıkıntı edilecek durumlar bunlar zaten aklında bulunsun