Berivan6161 bende sezaryan oldum.. bakıyorum etrafima soruyorum falan herkes yaptiriyorlar diyor bugünde kayinvalidem anlattı bir akrabaları ilki ikiz diye sezeryan olmuş diğer 2 dogumunu normal yapmış.. ve ben sezeryan zorunluyum diye oldum doktorum hiçbir test yapmadı bana, sende hpv virüsü var bebege doğum kanalında bulaşır gırtlak kanseri olabilir falan bir sürü şey söyledi. Onun lafı yüzünden kaç doktora gittim onlarda hpv var diye önermedi normal dogumu.. ve işin hem iyi hem kötü tarafı hpv testi yaptirdim İstanbula gidince ve bende hpv virüsü yokmuş. Başımdan aşağı kaynar su döküldü resmen bebege bir şey olacak korkusu, psikolojim , 9 ay normal doğum yapabileyim diye uğraşmam hepsi boşa gitti… olmamasina bile sevinemedim yani.. o yüzden sonrakiler normal olsun istiyorum ama olurmu bilmiyorum. Genelde gördüğüm sezeryan sonrası sezeryan oluyor bazı doktorlar ilk doğumun nasıl olduğunu soruyor normal değilse sezeryandan devam ediyorlar… benim doktorum normali sonrada olsa öneriyorum diyor ama imza aliyormus rahim yırtılma riskine karşı.. bir şey olursa sorumluluk almamak için yani.. anladığım kadarıyla riskleri olabiliyor onuda kimse kabul etmez diye düşünüyorum normal dogurayim diye rahminde yırtılma olacaksa sezeryan olsun daha iyi yani