Merhabalar.. aslında hem hamileyken hem de doğumda ve doğumdan 4 gün sonra yeniden doğum yaptığım hastanede emzirmeye dair eğitimler aldım ama pratik bebekli hayat başlayınca bende de “acaba yetersiz miyim” kaygıları başladı. Tecrübesi olan anneler bana yazabilir mi? 18/01 de doğum yaptım, hastanede kaldığımız 2 günde bebek çok güzel emdi, 3. Gün eve geçince işler de sarpa sardı memeyi istemedi, itti, özellikle sol memeden emmek istemedi ama benim de sağ memem oldukça acılı günler geçirdiği için ben çok acı çektim o dönemde de sağdım zira memede sertleşmeler vs başlamıştı. Velakin, 5. Gün rutin kontrol için hastaneye gidince bebek hemşiresi bana yardımcı oldu, sağma makinası + ben + bebek emzirme odasına geçtik bir saat ve yeniden emme ile barıştı. Lakin, o arada sağım uaptığım ve çıkan süt miktarını görünce bu defa bebeğimin emme performansından ve benim emzirme performansından şüphe duymaya başladım. Çünkü sağımda her şey çok net, memeden çıkan süt miktarı belli, bebeğe hangi sürede ne kadar verdiğiniz belli - çok net ! Ardından emmeye başlayınca kızım, sağolsun başımızda hem anneanne hem de babaanne var ve ‘aç bu’ deyip memeye dayama hareketleri başladı ikisinde de ve bebek de beni emzik gibi görmeye de başladı hani geliyor memeye, beş dk emip gidiyor bu defa benim kaygılar iyice tavan yaptı. Anneanne ve babanneye biraz çemkirmekle karışık bir uyarı yaptım ,o kısmını kısmen hallettik. Ama benim bebeğim hastanede önerilen gibi her saat memeye gelmek istemeyebilioyr, her saat emzirmek istediğimde sadece tek memeyi emip ikinciye hiç başlamadan uykusuna dönmek isteyebiliyor. İki saate yaklaşan bekleme süreleri akabinde de her bir memede 15′er dakika kalabiliyor. Tabii sizler de bilirsiniz bu 15 dk süre her saniyesi cokcok emerek geçmiyor, duraksamaşaı, beklemeli, yorulmalı, dinlenmeli bir süre.. dolyısı ile bebeklerde minimum bir emme süresi var mıdır ? İdeali nedir ? Ben denge tutturayım dedikçe evin içinde iller sarpa sardı, örneğin hala sağıyorum ve baba sabah 6 gibi uyandığında onu biberon ile veriyor ki ben biberon hiç istemedim kullanmak (lansinoh nayural wawe small emzik) ama baba burada maalesef devreye bu şekilde girdi…
Velakin bende halen büyük bir muamma, ne kadar memede kalırsa (yorulmalı dinlenmeli) bir bebek için doymuştur diyebilirim? Ne kadarda kısa ise aç olduğu fikrine kapılmalıyım? Böyle rutinlerinşz veya ritmik zamanlamaşarınız var mı, benimle paylaşabilir misiniz?