Elmayanakbaldudak5 bebekle yetişkinler bir mi? Tabiki büyük insan bekleyemem ama bebek sadece anne sütüyle besleniyorsa 10güne kadar kaka yapmaması normal çünkü bağırsakları o aylarda sindirim sistemi görevini üstleniyor ve bağırsaklar tarafından emilimi oldugu için çocuk kaka yapmıyor. Sadece Anne sütüyle beslenen bebek kabız olmaz, sizin dediğiniz gibi lavman ve fitil gibi uyarıcılara bebek alışırsa bu sefer uyaran olmadan kaka yapmak istemez ona alışır ve bağırsak tembelliği olur. Benim oğlumda sadece beni emdiği zamanlar 7-8 güne bi kaka yapıyordu 9 gün yapmadığı bile olmuştu 10.günü bekledim eğer 10.günü geçirseydi o zaman fitil yapcaktım ama 10.gün yapmıştı uyarana gerek kalmamıştı. Zaten kabız olmadıgını şuradan anlayabilirsiniz karnı yumuşaksa ve huzursuz değilse kabızda değildir, dediğim gibi benim oğlum 9 gün yapmamasına rağmen karnı yumuşaktı hep ve hiç kabızlık sorunu yaşamadık şükür. Tabi bende endişeleniyordum yeni anneydim ama iyiki de hekime danışmışım ve daha nları dinlemişim. Size de tavsiyem bu kadar ön yargılı olmayın Doktorlara sallıyorsunuz ama onlar faydalı olmayan bişeyi önermez, antibiyotik iyi bişey değil antibiyotiksiz atlatacak belki çocuk doktor ondan vermiyor niye hemen tepki alıyorsunuz illa vermesi mi gerekir. Ateşi bekletiyor diyorsunuz ateşe direnç kazansın diye bekletiyor belki vucut sonra ilaca gerek duymadan kendi düşürecek normale dönecek. İlaç kullanımı da iyi bişey değil. Yani tepkilerinizi çok aşırı buldum bu kadarda olmaz yanlışsınız.