Selam kızlar. Arada bebeğimle alakalı aklıma takılanları yazıyorum. Bebeğim 8 aylık ve 6 aydır sağarak besliyorum. Bunlardan bahsederken bir çok annenin sağarak beslemeye çalıştığını ve bu konuda tedirgin olduğunu gördüm. Bununla ilgili genel bir post açmak istedim.
İlk sağıma başladığımda sütüm çok azdı. Sağarak artar mı diye soranlar oluyor. Net cevabım artar. Çok araştırdım çok panik oldum bebeğim memeyi bıraktığında. İlk işim gidip kendime güzel bir hastane tipi makina kiralamak oldu(spectra dual s). Sütüm az olduğu için artsın diye 2 saatte bşr sağmaya başladım. Gece gündüz demeden mutlaka 2 saatte bir sağdım. Her sağımdan sonra 2 büyük bardak su içtim. Ayrıca her sağımda süt gelmese bile boş memeyi 15 er dakika sağdım. Maksat beyne süte ihtiyaç var uyarısı gitsin. Bu süreçte bestlak humana gibi çaylar içtim ama hiçbiri su kadar artırmadı sütümü. Birde sabah uyandığımda ilk sağımda 15 er dakika sağım yaptıktan sonra 10 dakika dinlenip 10 dakika daha sağdım. Bu yöntemin bir adı vardı ama unuttum şimdi. Bunu sadece sabah ilk sağımda yapmak yeterli. Ve her sağımdan sonra mutlaka elinizle sağarak göğsünüzü kontrol edin tamamen boşalmış mı diye. Mutlaka her sağımda göğsünüzü tam olarak boşaltın.
Kısacası sevgili anneler benim tecrübelerim bu şekilde. Sütüm yeter mi yetmez mi artar mı diye düşünmeyin. Artar !!! Zor bir süreç ama başaramayacağımız bir durum değil. Emmezse sütün kesilir diyenlere kulak asmayın, düzenli sağınca kesilmiyor.Önemli olan anne sütü alması nasıl aldığının bir önemi yok. Bunu aklınızdan çıkarmayın. Mutlu anne mutlu bebek ❤️❤️Hepinize iyi akşamlar güzel anneler 🌺🌺🌺