Derin09 Kaka yapma sıklığı her bebeğe göre farklılık gösterir,hatta bebeğinin günlük dışkı sayısı her gün farklı olabilir. 5 günde 1 kaka yapması da normal, günde 5 kez kaka yapması da. Önemli olan, kaka sıklığından ziyade bebeğinin genel durumu. Bebeğin huzurlu görünüyorsa, iyi uyuyabiliyorsa ve kilo alıyorsa günde kaç kez kaka yaptığı çok da önemli değil.Bebekler yalnızca anne sütüyle beslendikleri dönemde daha az kabız oluyorlar. Çünkü anne sütü bebeklerin bağırsakları ve sindirimine en uygun besin. Anne sütüyle beslenen bebekler hafta 1 de kaka yapabilir, bu durum normal görülüyor. Kaka yapısı yumuşak olduğu ve dışkılama esnasında bebeğini zorlamadığı sürece kabızlıktan bahsetmek doğru değil.
Bebeğin huzursuz ise biraz sırt üstü yatırıp göbeğine saat yönünde masaj,ılık duş,bisiklet egzersizi yapabilir,
Kulak çubuğunu zeytinyağına batırıp popo çevresine ileri-geri, dairesel hareketler yapabilirsin ve bol bol anne sütü(sert olan dışkının yumuşamasını sağlayan anne sütü dür,bağırsakları hareketlendirerek kabızlığın önüne geçecektir).Dilerim işe yarar,Allah şifa versin yumurcağa 🌼🙏🧿