Esma-0532 bebeiniz kaç aylık?
Ben ilk oğlum 18/19 aylıkken tuvalet aparatı almıştım ara sıra otutturuyordum ama bezd3n kesmemiştim öyle tuvalete oturmaya alışsın korkmasın diye.
Daha sonra ben “bezden kessem mi kesmesem mi? Kessem nasıl olcak, çocuk daha konuşmuyor kelimesi yok kendini nasıl anlatcak?” vs diye düşünürken oğlum bez takmak istemedi (28 aylıktı) ben başta geçiştirdim o geçici bir şey diye taktım ama kilot vs aldım koydum kenara belki başlarız diye dedim hazorlık olsun. Derken 1 hafta sonra yine bez bağlamnmak istemedi, dedi tamam 👍🏼
O sabah bezi takmadım kilot giydirdim dedim “oğlum bundan sonra böyle bez takmıycaz kilot giycez tamam mı? ” hı hıı dedi 🙂
“Çişin, kakan gelirse ne diyceksin? ” “anne, popo” (popo demeyi öğretmiştim o arada) dedi 🤭
O gün başladık aniden..
Halıları topladım ve bir kova su bez koydum salona ki çiş yaparsa hemen silim diye. Maşrapa bulundırdum yakınlarda çişi gelrse hemen tutayım diye..
İlk gün hep üzerine yaptı, 20 25 defa üst değiştirdik 🥲 2. gün daha az üzerine yaptı farkına vardı çünkü.. 3.gün artık söylemeye başladı.. 🙏🏼
Zamanla çişini tutmayı, zamanında söylemeyi öğrendi 👍🏼
İlk hafta kakasını 1 2 defa üzerine yaptı sonraları banyoda yapmaya başladı, sonra sonra korktu yapmadı 2. hafta kakayı tuttu 🙄
Onu da konuşarak aştık. Tuvalet eğitimi ile ilgili kitaplardan okuduk. Bak biz de buraya yapıyoruz dedik. Tuvalette önüne diz çöküp sarıldım çoğu zaman.. Kakanı yap ki annesine babasına gitsin vs dedik 😅 yani türlü türlü laflarla ikna ettik sonradan alıştı yaptı 🙏🏼
Biz bu şekilde yaklaşık 2 haftada tuvalet işini hallettik 👍🏼💫