Zehram20 teşekkür etme şekliniz bu mu güzel kardeşim? Hakikaten çok şaşırdım, yapılan iyiliğe verilen karşılık bu olmamalı. Ben size ve hatta hiç kimseye cevap verme zorunluluğu taşımadığım halde yardımcı olmaya çalışıyorum. Şafi olmayı hakaret gibi mi kabul ediyorsunuz? Neden büyük harflerle yazacak kadar ağır birşey söylemişim gibi tepki gösterdiniz? Her mezhep güzeldir ve birinin diğerine üstünlüğü yoktur. Ben sizin sorunuzdan önce başka kardeşime iki mezhep arasındaki farkı uzun uzun açıklamış olduğum için o yazdığımı okuyup bana sordunuz sandım. Doğal olarak hanefilerde kefaret gerekmediğini bilen biri bu soruyu sormaz diye düşünüp şafi olduğunuzu düşündüm. Çok mu yanlış bir varsayım sizce? Kaldı ki buna rağmen belki de üstteki cevabımı görmeden sormuşsunuzdur diye size cevap verirken yine de hanefi olma ihtimalinde kefaret gerekmediğini belirttim. Sizin için bu kadar detaylı ve her iki ihtimali barındıran bir cevap yazmışken, üstelik güzel kardeşim diye hitap edip en sonuna gülücük eklemişken, sorunuzun dışında kalan kısımda şahsî önerilerde bile bulunmuşken neresinden tutarsanız tutun tepki gösterilecek bir yanı bulunmayan bir açıklamaya verdiğiniz cevaba bakın. Bir yıldır burada sorusu olanlara gönüllü olarak yardımcı oluyorum, tartışmalı mevzularda üzerime çok gelenler de oldu tabi ama inanın tartışmaya açık olmayan bu tür fetva sorularında ilk defa böyle bir tepkiyle karşılaşıyorum. Canınız sağolsun güzel kardeşim. Ama unutmayın peygamberimiz bir hadisinde şöyle buyuruyor: “İnsanlara teşekkür etmeyen, Allah’a da şükretmez”. Bana teşekkür etmeyebilirsiniz sorun değil, ama bu hadisi hayatınıza ölçü kabul ederseniz hem dünyanız güzelleşir hem ahiretiniz. Allah’a emanet olun 🌺