Uyukizim-33 merhabalar. Kızım doğdu topuk kanında tsh değeri yüksek çıktı yanlış hatırlamıyorsam ya 40 larda yada 60 larda idi değer. Doktor iki hafta takip sonra tekrar bakıcaz dedi. İki hafta sonra baktı değerlerde düşme yok ilaca başladık. Sonrasında ayda bir kontrole gittik. 1 ay sonra değer düşmeye başladı. 3. Ayında ilaç dozunu düşürdük çünkü değer normale düşmüştü ama doktor bir süre daha ilaca devam bırakırsak yükselebilir dedi düzenli 3 ayda bir 6 ayda bir kontrole gittik. Değer normal olmasına rağmen doktor tahmini 3 yaşına kadar ilaca devam dedi. Şuan kızım 3.5 yaşında son 3 aydır anlam veremediğimiz halde ilacda düzenli kullanmasına rağmen değer yükselmeye başladı 10 a çıktı ilaç dozunu artırdık tekrar ayda bir kontrole gitmeye başladık. Ama şöyle söyleyim bu rahatsızlığı ilk duyduğumda bende yıkılmıştım tabş ama doktor bana bş çocukta tabiki bi hastalık çıkmasını istemeyiz ama çıkacaksa bu hastalık çıksın tedavisi olan ve kolay bi hastalık merak etme dedi ayrıca kuzenimde çocuk doktoru oda içimiz rahatlattı bi süre takibini o yapmıştı. Gelişim konusuna gelince hiç bi problem yaşamadık çok şükğr genelde çocuklarda zeka gelişimi bedensel gelişim bozukluğu cücelik vs yapabiliyor diye duymuştum ama maşallah kızımın gelişimi boy kilo zeka olsun konuşması vs herşeyi çok güzel. Hatta 2 gğn önce kontrole gittik daha sonucumuz çıkmadı bakalım haber bekliyoruz doktordan. Şöyle bi örnek daha vereyim bi tanıdığımın çocuğuda doğdunda bu hastalık ile karşılaşmış hatta çocukta tiroit yokmuş cüce kalır vs demişler ama çocuk maşallah liseye gidiyor boylu poslu genç bi kız sadece tiroit olmadığı için ömür boyu ilaç kullanacak o kadar. Uzun yazdım ama umarım açıklayıcı ve içinizi rahatlatıcı olmuştur.