Yildiz52 1-) Alttan muayene sonrasında gusül abdesti alma gerekliliğine dair bilgi o kadar yaygındır ki birçok kişi böyle bir zorunluluk olduğunu düşünüyor. Oysa gusül abdesti sadece adet bitiminde, birliktelik sonrasında ve birliktelik olmasa bile şehvetle akıntı gelmesi sebebiyle gerekir. Bu haller dışında hiçbir sebepten ötürü gusül abdesti alma zorunluluğu yoktur. Alttan muayeneyi yapan doktorun kadın ya da erkek olması, muayenenin cihazla veya elle yapılıyor olması hükmü değiştirmez.
2-) Adet bitiminin göstergesi beyaz akıntının gelmiş olmasıdır. Beyaz akıntı sonrasında görülen lekeler adetten sayılmaz ve bunun için gusül abdesti almak gerekmez. Bir sonraki adet başlangıcı ancak 15 gün sonra olabilir çünkü iki adet arasındaki temizlik süresi hem hanefilere hem şafilere göre en az 15 gündür. 15 gün dolana kadar lekelenme veya kanamanız olsa bile özür halinde ibadetlerinizi yapmaya devam etmeniz gerekiyor. Tek fark özür halinde her vakit için ayrıca abdest alma gerekliliğidir.
3-) Bu sorunuz dinî bir soru olmasa da cevapsız bırakmak istemedim, içinize sinmesi açısından başka bir doktora görünmeniz daha isabetli olur 😊🌺