mihraninannesi0701 öncelikle ilk ihtiyacınız olan büyük sabır diliyorum size. Oğlum 4.5 aylık yeni yeni geçiyor / diyebilirim kolik bağırma ve huzursuzluğu. Reflü ve alerjik bir çok sıkıntı ile birlikte kolik illetini yaşıyoruz aylardır. Diğer annelerin de yorumlarını okuyunca diyebilirim ki her bebekte farklı gösteriyor kendini ve haliyle de çözümler farklı oluyor. Mesela kolik bebekler arabayla gezmeyi severken benim bebeğim dışarı çıkmayı da arabaya binmeyi de sevmiyor. Küçüktür nasıl olsa ilerde eğitim veririm deyip ayakta sallama gafletine de düşmedim direndim ancak ağlama krizlerinde yüksek ses müzik ve dans ile biraz rahatladığını dikkatinin dağıldığını gördüm hala her gün bu aktivitemiz devam ediyor. En önemlisi beyaz gürültü oldu bizim için. O da hepsi değil sadece youtube da ‘ acil kolik bebek 1 ‘ diye bir gürültü. Kolik durumu azalsa da hala bu gürültüyle uyumaya, duyunca emziğini alıp kafasını çevirip uyuma moduna giriyor. Her zaman mı hayır! Kucakta da gezdirip salladığım oldu elbette , sabahlara kadar birlikte ağladığımız da. Hele bi de yalnızsanız benim gibi cidden yorucu bir süreç. Sadece nurse harvey kullandım o da her gün değil. Eğer banyo seviyorsa uyku rutininize muhakkak ekleyin masajla birlikte , etkisi büyük. Ama dediğim gibi her bebek kendine özel , bazı bebeklerde banyo uyarıcı etki yapıp bırakın uyumasını daha fazla huzursuz olmasına sebep olabiliyor. İlk üç ay doktora kaç kez gittik hatırlamıyorum, zaten kolik demek için olabilecek bütün sağlık kontrollerini yaptırıp sonuç alamayınca , tanı dışı kolik deniyor. Yani işin özü bebeğiniz hasta değil, başka bir sıkıntısı yoksa önce siz rahat olun ve tavsiyem bebeğinizi dinleyin, Gözlemleyin , deneyin, onu sizden başka kimse anlayamaz ve sabredin ;) hiç kolay değil kolik bitince de dişidir,ateşidir, büyüme atağıdır diye milyon tane şeyle başetmek için yine sakinliğe , bebeğimizi dinlemeye ve akıl sağlığımızı korumaya ihtiycımız var . Kolaylıklar diliyorum sizinle birlikte her anneye…