01esra 8de yok 9. ayda isteğe bağlı aşı var. Normalde 1 yaşında yaptırılıyor ama ülkeye fazla yabancı göçmen olduğu için erken de yaptırılıyor. Bize doktorumuz önermedi 1 yaşında yaptırın dedi. Sağlık ocağı da zorunlu kılmıyor isteğe bağlı 9. ayda veya 1 yaşında yapıyor. 1 yaşında yaptırmanızı tavsiye ederim