Barany Kızlar selam oğlumda son zamanlarda inanılmaz bir iştahsızlık var. O yüzden değişik tariflere ihtiyacım var. Belki bebeklerinizin severek yediği değişik tarifler vardır. Bizim kurtarıcımız Kırmızı ve yeşil mercimekli sebze çorbası. Evdeki sebzeleri kavuruyorum sonra un ekleyip biraz daha kavuruyorum ardından mercimekleri de ekleyip az su ile pişiriyorum. En son et suyu ekliyorum oğlum severek yiyor
Mihriiii Barany tarif paylaşırken birde bebeklerinizin aylarını ve hangi aydan itibaren yapılabilir yazarak paylaşırsak harika olur 🌸 Ek gıdaya yeni başlamış bir anne olarak sevinirim 😅
SareLinaM Barany hipin 5 tahilli karisimi var 2-3 yemek kaşığı ondan 1 yumurta sarısı biraz peynir 2 tatlı kaşığı pekmezi karıştırıyorum sonra 30 yada 60 cc mama ile sulandiriyorum bayila bayila yiyor kahvaltida
Dolores Barany benim bebem havuçlu sarımsaklı yoğurt çorbası ve kıymalı brokoli çorbası seviyor. Genel olarak yemeğin içinde sarımsak tadı varsa ve pütürlü değilse yiyor :)
Betullyilmaz_ 6 aylık kendisi alerjik bebek ama en sevdiği elma muz püresi karıştırıyorum içine 5 tahıllı pirinç ile muhallebi yapıyorum ❤️ bayılarak tatlı gibi yiyor
Dogaaal Betullyilmaz_ nasıl anladınız alerjik olduğunu ve neye alerjisi var rica etsem söyler misiniz bizim Bebek’te de alerjik belirtiler var osicol damla kullanıyorum süt vermeden önce zaten benim göğsümü emmiyor mamayı da red ediyor ben 5 aylık şuan ona ek gıdaya başlamayı düşünüyorum
busrakader Betullyilmaz_ merhaba canım benim bebeğimin de alerjisi çıktı 6 ayligiz sizin neye alerjiniz var
WendyWu Valla her bebekte değişir, mesela benimki iştahsız da olsa muz püresine hayır demiyor , patatesten nefret ediyor , bal kabağını sevmiyor . Tarhana çorbası deneyeceğim bakalım . Benim kızım 6 buçuk aylık henüz, tariflere açığım
Nezonezo WendyWu tarhanayı sade yedıremezsenız evde yaptıgınız bebek salcasıyla yapın benımkı ole sevıo sade yemıyor
ikimelekannesi_ WendyWu 6 buçuk aylık bebeğinize direk yemek mi vermeye başladınız mesela tadımlarla nasıl başladınız ya da tadından yemek verme kısmına nasıl geçtiniz
Ayazinannesiseyda Muz hurma eziyorum ceviz koyuyorum severek yiyor muzlu fındıklı yoğurt yapıyorum içine ekmek koyuyorum. Tarhana çorbası seviyor. Evde ne sebze varda hasliyorum şehriye koyuyorum ilik suyu koyuyorum blendir yapıyorum çok seviyor. Bakliyat çorbası çok sever nohut mercimek arpa vs heosini hasliyorum Co kseviyo bunları salçalı pilav yapıyorum yoğurtla yer. Kahvaltı yemez bebimki de
Barany Mihriiii 11 aylık ama 8 aylıkken de yapıyordum bu çorbayı. Önemli olan hepsinin önceden tadımının yapılması
Aleyna_12-15 Arya01 hayir tabiki haslanmis yumurta sarisi koymustur arkadasimiz 1 yasina kadar sadece sarisi yedirilebiliyor
Mminigimm Barany ben ne çeşit yaparsam yapayım annem domates salatalık rendeleyip ekmek bana bana veriyor onu da bir yiyor sıpa 😒😒
TuBeSe 6 Ay 20 gunluguz yeni başladık biz günde 1 öğün ek gida veriyorum henüz. 1.Avakado-muz karışımı 2.Sebzelerle tavuk suyuna yada ılık suyuna corba( havuç kabak sarımsak soğan brokoli karnabahar vs.) 3.elma armut karisimi 4.tarhana çorbası 5.balkabagi havuc pekmezi bi karışım 6.yumurta sarısı avokado lor peynir pekmezi bi karışım Şimdilik bunlar bizim . daha yulaf unu irmik pirinç unu patates kullanmadım kabızlık yaşamamak adına.tariflere az zeytin yağı ekliyorum. Umarım bir fikir olur sağlıkla büyüsün yavrunuz 🌸
Betullyilmaz_ Dogaaal merhabalar tabi ki. Benim bebeğim ilk aylardan gürültülü kaka yapıyordu. Çok gazı vardı. Ayrıca sürekli kolik gibi davranıyordu. Doktora her gittiğim de çocuğun laktoza alerjisi olabilir diyip damla verip yolluyordu. Ta ki 4. Aya kadar böyle gittik. 4. Ayda kızımın bacakları egzama oldu. Tekrar başka doktora gittik ve dermatit denip kremler verildi yollandı. Tekrar laktoz damla verildi derken bir gün 4.5 ay civari bezinde kan gördüm. Ufakti ama. Sonra hastaneye randevu aldım o süreçte tabi yüzünde de hafif kizariklar çıktı. Gittik en son kan testi verdik. Ankara’ya yollandı ve yumurta beyazına ve süt ürünlerine alerjisi çıktı. Alerjik bebek olduğu için biz 5. Ayda ek gıdaya geçtik şuan 6 ay 20 günlük. Meyve sebze tarzı ilerliyorum sütü de yavaş yavaş açmaya çalışıyorum ama hala tepki veriyor vücudu ❤️ sorularınız olursa seve seve cevaplarım
birmelekannesi0 Betullyilmaz_ merhaba 20li besin panelimi yapıldı Bizimde belirtiler var ama doktor test yaptı aynı şekil kandan ama çıkmadı bizim birşey alerjimiz doktor ama alerjisi mamasına devam dedi
Murataleyna Betullyilmaz_ canım benim bebegim de 9 ay 24 günlük yanaklarında kızarıklık ve böyle pütür pütür biseyler var biseye alerjisi mi var anlamadim doktora gittik yedigi bişey alerji yapmış olabilir nemlendirici sürün şimdilik dedi
Dogaaal Betullyilmaz_ çok teşekkür ederim benim de bebeğim gürültülü kaka yapoyor :(( bizim doktor 6. Aya kadar ek gıda verme dedi ama ben vermeye başladım hafif hafif yoğurt verdiniz mi hiç
Yusufhamza71 Betullyilmaz_ merhaba benım oglumda suan 4 ay 23 gunluk sadece 1.5 ay anne sütü aldı sonra hep mamayla beslendı gürültülu kaka aşırı gaz huzursuzluk hepsı vardı hatta bı ara mamayı ıcerken cıglık çığlığa aglamaya başladı o zaman goturdum ben gazdan olabılır deyıp bakmadılar neyse bende ınandım açıkçası bundan tam 1 ay once sureklı kullandığı mamasını bulamadım e bebekte bımden bebevıta aldım arastırdım hanı kötu bı mamada degılmıs kullandım tam 1 hfta sonra isal kanlı mukuslu kaka başladı hemen göturdum tahlıl alındı enfeksiyon falan yok mama degısıklıgı yapmıs olabılır dedı dr eskı mamasını bı sekılde bulup baslayın devam etckmı takıp edın dedı aldım basladım 5 gun kullandım yıne aynı devam ettı tekrar gttık bellıkı alerjıl bebek ama senı emmedıgı ıcın işimiz cok zor ek gıdaya gecınce takıp edelım dedı herhangi bı mama flan vermedı devam ettım baktım cocuk perısan amcam eczacı bna evıovıa rp gtrdı bı kutu kullandım anında sankı etkı ettı kan kesıldı bı rahatladı ama mukus bı mudddt devam ettı dhada kullanıyorum kusura bakmayın bıraz uzun oldu ama sıze sorum şu bu anlattıklarıma bakılarak sızce kesın alerjımı var ben mamayı kafama gore almıs kullanmıs oldum o yüzden de bıraz tedırgınım acaba zararı olurmu alerjı bölümü olan sadece 1 tane hastane var ordakı dr ızınde en erken 13 şubata bulabıldım mutlaka gtmemıze gerek varmı acaba